Átadják az újjáépített budai siklót
2004. szeptember 13. 12:06
Budán a Várhegy Duna felöli oldalán 1868-ban gróf Széchenyi Ödön kezdeményezésére, Wohlfahrt Henrik tervei alapján kezdték építeni a közel 100 méter hosszú, 30 fokos lejtésszögű hegypályát, amelyet 1870. március 2-án helyeztek üzembe. A Clark Ádám tér és a várhegyi Szent György tér között közlekedő gőzüzemű sikló a második világháborúban súlyos károkat szenvedett és használhatatlanná vált. Helyreállítását csak 1984-ben kezdték meg, majd 1986. június 4-én ünnepélyesen felavatták, s június 5-én helyezték üzembe.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Középkori templomrom, puskagolyók és katonák maradványai is előkerültek Visegrádnál 12:20
- Több legenda is elterjedt Ottlik Géza legismertebb művéről 09:50
- Mindvégig a trónra készítette fel gyermekét Zita királyné 09:05
- Huszonöt év telt el, mire elismerték Henri Dunant humanitárius munkásságát tegnap
- A rekordot hajszoló francia pilóták eltűnése ma is a repüléstörténet egyik legnagyobb rejtélye tegnap
- Megvakult egyik szemére a Róma előtt megtorpanó Hannibál tegnap
- A Liszt Ferenc Kamarazenekar izgalmas átiratokkal is készül a jövő évadra tegnap
- Május közepén kezdődik a Margitszigeti Szabadtéri Színház idei szezonja tegnap