Átadják az újjáépített budai siklót
2004. szeptember 13. 12:06
Budán a Várhegy Duna felöli oldalán 1868-ban gróf Széchenyi Ödön kezdeményezésére, Wohlfahrt Henrik tervei alapján kezdték építeni a közel 100 méter hosszú, 30 fokos lejtésszögű hegypályát, amelyet 1870. március 2-án helyeztek üzembe. A Clark Ádám tér és a várhegyi Szent György tér között közlekedő gőzüzemű sikló a második világháborúban súlyos károkat szenvedett és használhatatlanná vált. Helyreállítását csak 1984-ben kezdték meg, majd 1986. június 4-én ünnepélyesen felavatták, s június 5-én helyezték üzembe.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Előnyei mellett számos hátránnyal járt az Asszuáni-gát megépítése 09:05
- Életének tíz évét áldozta Mozart műveinek rendezésére Ludwig Ritter von Köchel tegnap
- Lincolnék ellentmondásos házassága tegnap
- Egy verekedésnek köszönhette jellegzetes mosolyát Humphrey Bogart tegnap
- Halaszhatatlan üzleti tárgyalás miatt nem szállt fel a Titanicra a drótnélküli távíró feltalálója, Guglielmo Marconi tegnap
- Gyanús körülmények között hunyt el az utolsó Árpád-házi király tegnap
- Raszputyin a sátán szolgája tegnap
- Pillanatok a jeges pokolból – fényképek és levelek a Don-kanyarból 2025.01.13.