Nyaralás Honeckerrel
2009. május 31. 09:32 MTI
"Nyaraljon Honeckerrel" - legalábbis ezzel a felettébb élelmes és figyelemfelkeltő jelszóval hirdeti egy holland férfi legújabb vállalkozását. Ez nem más, mint egy nyaralás az egykori NDK volt párt- és állami vezetője, Erich Honecker egykori hivatalos repülőgépének fedélzetén.
Korábban
Pontosabban egy volt szovjet gyártmányú IL-18-ason, amelyet a holland vállalkozó luxusszállóvá alakít át. Ben Thijssen meglehetősen olcsón - szinte roncsárban - jutott hozzá az egykori kommunista "gazdái" által utoljára 1988-ban használt repülőgéphez. A négymotoros gép azóta egyfajta múzeumi tárgyként szolgált, mégpedig a Szász-Anhalt tartományban lévő Harbkéban egy mezőn "fogadta" az érdeklődőket. Illetve a szomjazókat is, a helyiek ugyanis az IL 18-ast kocsmának rendezték be, ahol frissen csapolták a sört. A repülőgép pedig másodvirágzását élte, fedélzete mindig zsúfolásig volt.
A holland férfi azonban ráérzett arra, hogy a hajdani repülő monstrum jobb sorsra érdemes, különös tekintettel a közelmúlt történelmére. Hisz az NDK utolsó kormánygépe volt, amely ha beszélni tudna, minden bizonnyal csakis Honecker-sztorikat idézne fel. Ráadásul Ben Thijssen kiderítette: a pilótafülkében volt egy extra ülés is, amely a hírhedt állambiztonsági hatóság, a Stasi ügynökének "székhelye" volt. Neki kellett ügyelnie arra, hogy a pilóta helyes irányban halad-e. Épp ezért döntött úgy, hogy az újjászülető IL-18-asban a múltat ötvözi a jövővel. A pilótafülkét - a Stasi-üléssel - különös mementóként meghagyja, az utasteret pedig ötcsillagos szállodává alakítja át.
A vállalkozó úgy kalkulált, hogy terve mintegy félmillió euróból realizálható. De szerinte megéri, különös tekintettel arra, hogy holland honfitársai rendkívüli módon szeretik a történelmi pihenőhelyeket is. De minden remény megvan arra is, hogy Honecker hajdani repülőgépe - immár szállodakánt - a németek számára is "kelendő" lesz. Thijssen csupán egyvalamit nem ígért meg, mégpedig azt, hogy a luxusszállóval - a régi idők mintájára - majd repülni is lehet.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
5. Magyarország gazdasága a 20. században
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- 1946 nyarára olyan értéktelenné vált a pengő, hogy az utcán hajították el a bankjegyeket
- 1956 miatt is késett a Borsodi Vegyi Kombinát elindulása
- Volt, aki féltette a túl sok szabadidőtől a népet a szabad szombatok bevezetésekor
- A rendszerváltoztatás belülről
- A haderő mellett a gazdaság fejlesztését is megcélozta a győri program
- Naponta nőttek tizenötszörösükre az árak a hiperinfláció idején
- Különösen kegyetlen körülmények között dolgoztatták a Hortobágyra kitelepítetteket
- Miért sikerült a lengyeleknek az, ami a magyaroknak nem?
- Nyolc áldozatot követelt a Kádár-korszak sikervállalatának építése
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre 17:05
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra 14:20
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla 09:50
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére 09:05
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött tegnap
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco tegnap
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein tegnap
- 10 meglepő tény a vasút történetéből tegnap