Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
Korábban
Aeroexpress Rt. (1922–1926)
Magyarország rögtön két légitársaság megalapításával reagált légi felségjogának visszaszerzésére. A rövidebb életű Aeroexpress Rt. hat darab, úszótalpakkal felszerelt, ötszemélyes Junkers gépe – budapesti és balatoni sétarepülések, valamint belföldi járatok üzemeltetése mellett – Zágrábba, Prágába, Bukarestbe és Bécsbe szállított utasokat. A társaság postaszolgálatot is vállalt, továbbá a hírlapok vidéki városokba vitelét – ugyan nem háztól házig, hanem 15 méteres magasságból, mozgó repülőről kihajított csomagok formájában.
A gazdaságtalanná vált társaság 1926-ban beszüntette működését, ám a korábban busás állami támogatás elmaradásában, így a vállalkozás bukásában – a pletykák szerint – közrejátszhattak az alapító, gróf Jankovich-Besán Endre királypárti nézetei is, Horthy kormányzó ugyanis nem bocsátotta meg a földbirtokos-képviselő restaurációs kísérletek iránti szimpátiáját. Az Aeroexpress pilótája volt az Atlanti-óceán átrepülésével hírnevet szerzett Endresz György is.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- A csata, ami megmentette Angliát: II. Henrik titkos győzelme 12:11
- Királyi kastélyból lett múzeum a Louvre 11:16
- Különös középkori gyógymódok: menyéthere és varázsigék 09:05
- Jön a részleges napfogyatkozás, mi pedig jövünk az ehhez kapcsolódó mítoszokkal tegnap
- Szent Teréz teste több mint 400 év után is épségben: tudósok vizsgálják a csodát tegnap
- Átírja a múltat a nemek szerinti régészet? tegnap
- Álom és rémálom között – A Tanácsköztársaság árnyékában tegnap
- Véres billentyűk: Az elefántcsont-kereskedelem rejtett ára tegnap