Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
66 évnyi szinte folyamatos működés után leállt a Malév. Összeállításunkban a magyar repülőgép társaságok eddigi történetét elevenítjük fel.
Korábban
MAEFORT (1920–1921)
Az 50 millió korona alaptőkével létrehozott Magyar Aeroforgalmi Részvénytársaság nyilvánosság előtti célja az volt, hogy a háború és a forradalmak által megtépázott magyar repülőflottát és földi infrastruktúrát polgári célra hasznosítsa; burkoltan a még megmaradt katonai repülőeszközök összegyűjtése, valamint fenntartása is feladata volt.
A rövid életű társaság csak posta- és áruszállítást végzett, személyszállítást nem; működésének a trianoni békeszerződés vetett véget, amely a vesztes államoknak megtiltotta motoros repülőgép tartását és építését, teljes repülési tilalmat rendelve el a légterükben. A magyar légtér használatára ezután francia nyomásra a románokkal közös vállalatuk, a Franco-Roumaine (Compagnie franco-roumaine de navigation aérienne) kapott kizárólagos jogot, bár kötelezettséget vállalt arra, hogy a személyzet 60 százalékát magyar szakemberekből állítsa össze.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Sharon Tate brutális meggyilkolása vetett véget a hippi korszak romantikájának 16:25
- Középkori trónok harca: II. András és IV. Béla konfliktusai 14:50
- Egy darabka vadon Budapest szívében: az állatkert több mint 150 éves históriája 13:25
- Disszidálás a szovjet nagykövetség autóbuszával 10:50
- Walt Disney-vel is viaskodott a Mary Poppins-könyvek írója 07:30
- Jobbágyból lett a királynő kedvenc admirálisa Francis Drake tegnap
- A jövő a történelemből merít: hogyan lett Hszi Csin-ping a világ legnagyobb hatalmú embere? tegnap
- Csángó társasjátékkal gyarapodott a Néprajzi Múzeum tegnap