Ferihegy régóta a régió első számú reptere lehetne
2006. február 3. 12:07
A Budapest Airport privatizációja két rekordot is megdöntött. A Múlt-kor körülnézett egy kicsit a magyar aviatika kezdeteinél és a főváros területén egykor üzemelt repülőtereken.
Korábban
A fővárosi repterek múltja
Légiforgalom történet |
http://www.aeronews.hu/ |
Kolibri III, 1913. augusztus 20. |
Ma már csak illegális gyorsulási versenyek színhelye Mátyásföld reptere, bár az első hazai gépkocsikat (a Magotaxot és a Magomobilt) is kibocsátó helyszín a két háború között az első számú hazai repülőtérként a regionális központ szerepét játszotta az európai légiközlekedésben.
Repülőtér, 1914 |
Építészeti világszínvolnalat képviselt a Budaörsi reptér a harmincas évek végére elkészült korszerű épülete utascsarnokkal, étteremmel. A háború után egy ideig még a sportrepülés legfontosabb hazai helyszíneként ismertük, ám ma már csak a repülőnapokon látogatható.
Kádár János hazaérkezik Moszkvából a Ferihegyi repülőtéren, 1957 |
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Sajátos és újszerű nyelvhasználatával írta be magát James Joyce az irodalomtörténelembe 08:20
- „Vészterhes csend” előzte meg a doni katasztrófát tegnap
- Petőfi életrajzát is megírta, mégsem tekintették igazi hazafinak Hatvany Lajost tegnap
- Ellentétes hatást váltott ki az amerikai szesztilalom tegnap
- Becket Tamás szembefordult a királlyal, saját templomában ölték meg tegnap
- Viktória-szendvics és Margherita pizza – hét különös fogás, amelyet híres emberekről neveztek el tegnap
- Saját élményeit írta meg leghíresebb regényeiben Jack London tegnap
- Százezerember védte élő pajzsként a vilniusi parlamentet a litván függetlenség kivívásakor 2025.01.11.