Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Kempe kilenc napos csodája
William Kempe a 17. század fordulójának neves színésze és bohóca volt Angliában, aki rendszeres szereplője volt William Shakespeare korai színdarabjainak is. 1600-ban azonban maga mögött hagyta a Bárd társulatát és önálló karrierbe kezdett. Ehhez azonban mindenekelőtt egy kiváló reklámra volt szüksége. Hamarosan eszébe is jutott a nagy ötlet, miszerint keresztül fogja táncolni Dél-Angliát.
Kempe táncmaratonja Londonból indult és egészen Norwich városáig tartott. Kilenc nap alatt így összesen 160 km-t tett meg, miközben mindvégig egy groteszk népi táncot járt. Útközben számos településen megállt, hogy népszerűsítse vállalkozását, begyűjtse a helyiek ajándékait és fogadásokat szervezzen az útjára. A reklámfogás kiválóan bevált, Kempe hírneve Anglia-szerte jelentősen növekedett. Sőt, a táncmaratonról végül még egy bőrt lehúzott, amikor jó pénzért kiadta róla emlékiratait Kempe kilenc napos csodája címmel.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Számos kulturális intézmény és híd épült Budapest első polgármesterének működése alatt 20:20
- Jodie Fosternek szeretett volna imponálni tettével Ronald Reagan merénylője 17:05
- Bátor hadvezérként, szeretőként és kutyaként is ábrázolták már Nagy Sándort 14:20
- Belső utazásra indulhatunk a PIM KertLabor fesztivál programjain keresztül 11:20
- Régi fényében várja a látogatókat a felújított geszti Tisza-kastély 10:15
- Kedvelte Robert Kennedy-t, de az Izraelnek ígért vadászgépek miatt mégis lelőtte 09:50
- Felejthetetlenné vált Einstein szemináriuma a holográfia feltalálójának 09:05
- Hét legendás magyar sors Trianon után tegnap