Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Kempe kilenc napos csodája
William Kempe a 17. század fordulójának neves színésze és bohóca volt Angliában, aki rendszeres szereplője volt William Shakespeare korai színdarabjainak is. 1600-ban azonban maga mögött hagyta a Bárd társulatát és önálló karrierbe kezdett. Ehhez azonban mindenekelőtt egy kiváló reklámra volt szüksége. Hamarosan eszébe is jutott a nagy ötlet, miszerint keresztül fogja táncolni Dél-Angliát.
Kempe táncmaratonja Londonból indult és egészen Norwich városáig tartott. Kilenc nap alatt így összesen 160 km-t tett meg, miközben mindvégig egy groteszk népi táncot járt. Útközben számos településen megállt, hogy népszerűsítse vállalkozását, begyűjtse a helyiek ajándékait és fogadásokat szervezzen az útjára. A reklámfogás kiválóan bevált, Kempe hírneve Anglia-szerte jelentősen növekedett. Sőt, a táncmaratonról végül még egy bőrt lehúzott, amikor jó pénzért kiadta róla emlékiratait Kempe kilenc napos csodája címmel.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” 18:05
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről 17:20
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke 16:10
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert 14:20
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20
- Máig nem derült fény a hírhedt géprabló, „D. C. Cooper” kilétére tegnap