A Deutsche Bahn tart a holokauszt-túlélők kártérítési perétől
2012. április 6. 10:20
A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn ügyvédi irodát és PR-ügynökséget fogadott fel, az Egyesült Államok kongresszusa ugyanis egy olyan törvény elfogadásán dolgozik, amely megnyitná az utat a holokauszt-túlélők előtt, hogy az amerikai bíróságokon pereljék be az európai vasúttársaságokat a második világháborúban zajló deportálásokban való részvételük miatt. A DB attól fél, hogy az áldozatok több millió eurós kártérítéssel állhatnak elő.
Korábban
A Deutsche Bahn felkészült a polgári peres eljárásokra. A Spiegel német magazin úgy tudja, hogy a vasúttársaság vezetői tavaly év végén egy New York-i ügyvédirodával és PR-ügynökséggel kötöttek szerződést, miután megszellőztették a Capitolium legújabb, a holokauszt-túlélők kárpótlására vonatkozó törvénytervezetét.
A krízismenedzsmentre specializálódott ügynökség a Deutsche Bahn véleményének próbál nagyobb nyilvánosságot teremteni Washingtonban. A vasúttársaság szóvivője a német lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy szerződésben áll az érintett céggel, de további részleteket nem kívánt elárulni. Vasárnap a Deutsche Bahn ismét azt közölte: a hír igaz, valóban igénybe veszi az egyik New York-i ügyvédiroda szolgáltatását, amely a törvény elemzésére terjed ki.
A tervezett Holocaust Rail Justice Act törvény megengedné, hogy a francia állami vasúttársaság, a SNCF által a német haláltáborokba szállított holokauszt-túlélők perelhessenek az amerikai bíróságokon. A törvény előterjesztője, Charles Schumer szenátor szerint 76 ezer zsidót – köztük amerikai hadifoglyokat – szállítottak az SNCF vonatain; a túlélők arányát három százalékra teszik.
Az SNCF ellen indított korábbi polgári peres ügyek rendre elbuktak a Foreign Sovereign Immunities Act (FSIA) miatt, amely megnehezítette azon felperesek dolgát, akik más országot vagy állami céget akartak perelni az Egyesült Államokban. A Holocaust Rail Justice Act ezt most megkönnyítené, sőt a nem amerikai születésű holokauszt-túlélőknek is lehetővé tenné a per sikeres lezárását. A törvénytervezet ugyan megnevezi az SNCF-t, de nyelvezete elég széles ahhoz, hogy a német állami vasúttársaságnak is legyen félnivalója.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
Kádár
- Egész életében dacolt a Kádár-rendszerrel Radics Béla, a gitárkirály
- Bár szakmai tapasztalata nem volt, mégis az MTI személyzeti vezetője lett Kádár János felesége
- Kádárné Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- Negyven éve mutatták be az István, a királyt
- Megfigyelések egy tűrtté vált sportágról: a rögbi meghonosodása Magyarországon
- „Akarom, tudd, mi a fene van velem” – Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- „Akarom, tudd, mi a fene van velem” – Tamáska Mária, az „öreg” felesége
- Szerelem az illegális kommunista mozgalomban: Kádár János és az ő Piroskája
- Mit keresett Fidel Castro 1972-ben Budapesten?
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco 2024.11.20.
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein 2024.11.20.