A Deutsche Bahn tart a holokauszt-túlélők kártérítési perétől
2012. április 6. 10:20
A német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn ügyvédi irodát és PR-ügynökséget fogadott fel, az Egyesült Államok kongresszusa ugyanis egy olyan törvény elfogadásán dolgozik, amely megnyitná az utat a holokauszt-túlélők előtt, hogy az amerikai bíróságokon pereljék be az európai vasúttársaságokat a második világháborúban zajló deportálásokban való részvételük miatt. A DB attól fél, hogy az áldozatok több millió eurós kártérítéssel állhatnak elő.
Korábban
A Deutsche Bahn felkészült a polgári peres eljárásokra. A Spiegel német magazin úgy tudja, hogy a vasúttársaság vezetői tavaly év végén egy New York-i ügyvédirodával és PR-ügynökséggel kötöttek szerződést, miután megszellőztették a Capitolium legújabb, a holokauszt-túlélők kárpótlására vonatkozó törvénytervezetét.
A krízismenedzsmentre specializálódott ügynökség a Deutsche Bahn véleményének próbál nagyobb nyilvánosságot teremteni Washingtonban. A vasúttársaság szóvivője a német lapnak nyilatkozva megerősítette, hogy szerződésben áll az érintett céggel, de további részleteket nem kívánt elárulni. Vasárnap a Deutsche Bahn ismét azt közölte: a hír igaz, valóban igénybe veszi az egyik New York-i ügyvédiroda szolgáltatását, amely a törvény elemzésére terjed ki.
A tervezett Holocaust Rail Justice Act törvény megengedné, hogy a francia állami vasúttársaság, a SNCF által a német haláltáborokba szállított holokauszt-túlélők perelhessenek az amerikai bíróságokon. A törvény előterjesztője, Charles Schumer szenátor szerint 76 ezer zsidót – köztük amerikai hadifoglyokat – szállítottak az SNCF vonatain; a túlélők arányát három százalékra teszik.
Az SNCF ellen indított korábbi polgári peres ügyek rendre elbuktak a Foreign Sovereign Immunities Act (FSIA) miatt, amely megnehezítette azon felperesek dolgát, akik más országot vagy állami céget akartak perelni az Egyesült Államokban. A Holocaust Rail Justice Act ezt most megkönnyítené, sőt a nem amerikai születésű holokauszt-túlélőknek is lehetővé tenné a per sikeres lezárását. A törvénytervezet ugyan megnevezi az SNCF-t, de nyelvezete elég széles ahhoz, hogy a német állami vasúttársaságnak is legyen félnivalója.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.


erotika
- Így próbálták pótolni a megfogyatkozott férfierőt a középkorban
- Amerika alapító atyáinak túlfűtött magánélete
- Egészséges erotika – szex a szocializmus évtizedeiben
- Pillantás a szoknya alá: a frivolan hintáztató Jean-Honoré Fragonard
- Erotikus mitológiai ábrázolások harangozzák be a tavaszt a Szépművészeti Múzeum új kamaratárlatán
- Csempészett pornó és topless strandok: egészséges erotika a szocializmusban
- Az egész világot lenyűgözte erotikus táncaival a „Bronz Vénusz”, Josephine Baker
- Zichy Mihály erotikus rajzai „belső használatra” készültek a cári udvar számára
- Valóságos bordélyvárossá alakult Párizs a 19. század második felében
- Elhunyt Branka Veselinović, a világ legidősebb színésznője 11:32
- Alig öt évnyi versenyzés alatt érte el sokáig utolérhetetlen eredményeit Csák Ibolya 09:50
- Az ismeretlenségben ragadt a marosvásárhelyi polihisztor, Bolyai Farkas 09:05
- A tudomány fejlődésének áldásos és átkos következményeit is megjósolta Jules Verne tegnap
- Ezernyi rendelet óvta Svájcot az első világháború borzalmaitól tegnap
- Egy év, három film, két Oscar-jelölés: James Dean tragikusan rövid pályája tegnap
- A földi paradicsomban, Gorkij capri villájában készült forradalmára Lenin tegnap
- A trójai háború idején eltemetett kincsre bukkantak Kecskemét közelében tegnap