Konzervatív reklámügynökség segíti az angol Munkáspártot
2007. október 9. 11:00
Korábban
Fiatalos lelkesedés formálta a politikai szlogeneket
A Saatchi a konzervatívok megbízása idején kreativitása csúcsán állt. A kampány első lépéseként reklámfilmet forgattak, amelyben az `Anglia hátrafelé halad` szlogen szellemében a Waterloo Bridge-n hátrafelé sétáló embereket mutattak, Stephenson Rocket nevű gőzmozdonya hátrafelé füstölt, a Comet, a világ első sugárhajtású repülőgépe hátrafelé landolt, a hegymászók visszafelé araszoltak a Mount Everestről, és Michael Heseltine hangja a következőket mondta: `Előre vagy hátra, nem folytathatjuk úgy, ahogy eddig.`
Maurice és Charles |
Az 1983-as választások idején a Saatchi & Saatchi már gazdag és híres volt. Ők nyerték el a British Airways reklámmegbízását: az 1,2 milliós Manhattant egy repülőgép fedélzetére veítették, amely lassan közeledik a Heathrow repülőtér felé, miközben a következőket halljuk: "A British Airways évente több utast szállít az Atlanti-óceánon keresztül, mint Manhattan teljes lakossága." A reklámkampány több díjat is nyert.
Az 1987-es választások idejére a Saatchi & Saatchi még gazdagabb lett, de már jelentkeztek a fiatal és sikerre éhes ügynökségek, hogy kihasítsák a maguk részét a toryk tortájából. A Saatchi & Saatchi készített néhány nagyobb plakátot, de már nem tudott megfelelni az első kampány sikere nyomán kialakult elvárásoknak. Ennek oka részben az volt, hogy 1983-ban a kormány már négy éve hatalmon volt, 1987-ben pedig már nyolc éve. 1979-ben még minden új volt: Thatcher volt az ellenzék vezetője, és a legrosszabb, ami történhetett, az az volt, hogy az is marad.
A Munkáspárt által megbízott Saatchi & Saatchi mára a világ egyik legnagyobb multinacionális reklámügynöksége: feltörekvő politikusok és fiatal szakemberek tanulmányozzák eszközeiket és módszereiket abban reménykedve, hogy tapasztalataik révén megalapozhatják karrierjüket. Alapítói azonban kivonultak belőle, és egy másik, szerényebb méretű ügynökséget hoztak létre, amely a legutóbbi választások előtt a konzervatívok kampányát erősítette. A fivéreket nem különösebben érdeklik a kampányok: Charles ma kortárs művészeti gyűjteményét gyarapítgatja, Maurice pedig eltávolodott a konzervatívoktól.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
12. A középkor és a kora újkor kultúrája
III. Egyén, közösség, társadalom, munkaügyi ismeretek
- Nem volt elragadtatva a ferences szerzetes, aki a tatárjárás után a mongolok fővárosába látogatott
- A felnőttek több mint tizede szenvedhetett rákos megbetegedésben a középkori Angliában
- A középkorban sem volt mindig stigma „bűnben élni”
- „Legnagyobb ellensége” fejezte be a Szent Péter bazilika tervezőjének életművét
- Valóban annyira mocskosak voltak a középkori emberek?
- Habár meggazdagodott műveiből, munka közben csak kenyeret és vizet fogyasztott Michelangelo
- Miért hordtak röhejesen hosszú orrú cipőket a középkorban?
- Donatello híres Dávid-szobrát eredetileg a firenzei dómba szánták
- 10 tény a Mona Lisáról
- Apokalipszisnek gondolták, pedig csak az erdőtűz füstje miatt borult sötétségbe New England ege 15:05
- A befagyott orosz pokolban elolvadt Napóleon Grande Armée-ja 09:50
- Boleyn Anna sem tudott fiút adni a királynak, és ez pecsételte meg sorsát 09:06
- Szerelmes volt egy gyáros lányába, találmánya receptjét ezért csak potom pénzért adta el Irinyi János tegnap
- Semmiségnek vélte sebét a meglőtt Habsburg trónörökös, Ferenc Ferdinánd tegnap
- Politikai ellenfele volt az amerikaiak ellen harcoló nicaraguai Robin Hood gyilkosa tegnap
- Ingyen sör osztogatása miatt alakult ki tragédia II. Miklós koronázásán tegnap
- Festőként kezdte pályafutását a fényképezés egyik úttörője, Mathew Brady tegnap