A mexikói kormány szerint az őslakosok beleegyeztek a Maja vasút megépítésébe
2019. december 20. 15:01 MTI
Az érintett őslakos közösségek beleegyezését is sikerült megszereznie a mexikói kormánynak a Maja vasút (Tren Maya) vitatott projektje számára, amely a fő idegenforgalmi helyszíneket köti össze az ország délkeleti részén.
Korábban
A megkérdezett emberek 92,3 százaléka támogatja a vasútépítést - közölte hétfőn a kormány, amely vasárnap tartott "konzultációt" az érintett térségek lakóival. A közlés szerint a megkérdezésben 100 ezer ember vett részt 84 helységben.
A konzultáció hitelességét többen megkérdőjelezik, mert azt úgymond kormánytól független szerv részvétele nélkül tartották.
Egyes környezetvédők ellenzik a vasútépítést, mert a nyomvonal helyenként tengerparti strandokon, régészeti lelőhelyeken és természetvédelmi területeken is keresztülhalad.
Az 1460 kilométeres Maja vasút öt délkeleti államon, legnagyobb részt a Yucatán-félszigeten halad keresztül, és a világhírű fürdőhelyet, Cancúnt köti össze Méridán, Yucatán állam fővárosán keresztül olyan jelentős idegenforgalmi látványosságokkal, mint Chicén Itzá vagy Palenque régészeti leletei.
Az évi 3 millió turista szállítására szánt vasútvonalat a hagyományos személyforgalomban és teheráruszállításra is használják majd.
Megépítésére 120 milliárd pezót (1878 milliárd forint) irányoztak elő, ennek felét a turistáktól beszedett adókból tervezik fedezni, a másik felét a költségvetés biztosítja. A kormány szerint nem vesznek fel hitelt a beruházásra.
A Tren Maya az egy éve kormányon lévő Andrés Manuel López Obrador elnök egyik legambiciózusabb fejlesztési terve az új mexikóvárosi nemzetközi repülőtér és a Tehuantepeci-földszoroson áthaladó, a Csendes-óceánt a Mexikói öböllel összekötő tehervasút mellett.
A Maja vasút építését a tervek szerint tavasszal kezdik, és 2024-re fejezik be.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

26. Nagyhatalmi konfliktusok 1618–1820 között
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- A legitimitás elvére épült a Napóleon legyőzése után Bécsben megszabott új európai rend
- A trónt is szeretői segítségével szerezte meg a kegyencek cárnője, Nagy Katalin
- Bár sokan a halálát kívánták, valószínűleg mégsem mérgezés lett Napóleon veszte
- Hogyan kerültek franciák vagy éppen magyarok az amerikai függetlenségi háború csatatereire?
- Ifjúkorában édesapja halálra ítélte Nagy Frigyest, helyette azonban legjobb barátját végezték ki
- Miért hisszük úgy, hogy Napóleon alacsony volt?
- Miért raboltatott el Napóleon két pápát is?
- Bekerítő manővere miatt fölényesen nyerte Napóleon a „három császár csatáját”
- Lépésről lépésre falták fel Lengyelországot szomszédai a kora újkorban
- Divat és skót identitás a 18. századi Londonban tegnap
- Különös viking sír Norvégiában tegnap
- Ősi hitvilág a natufi kultúrából tegnap
- Sárkányok Kabul felett - A Sámán Pajzs hadművelet nyomában tegnap
- 3600 éves bronzkori metropoliszt tártak fel a kazah sztyeppén tegnap
- Napóleon és Kuba: egy halotti maszk rejtélyes története tegnap
- Fejezetek egy pompeji-i gyorsétterem történetéből – egyiptomi kerámiaváza került elő a romok közül 2025.11.17.
- Arábia – az ősi illatok földje 2025.11.17.














