Tudtad, hogy hét híres ember is lekéste a Titanicot?
2023. április 16. 09:50 Múlt-kor
Korábban
Isteni beavatkozás: John R. Mott (1865-1955)
Mott, a Keresztény Diákok Világszövetségének Nobel-békedíjas vezetője és az Egyházak Világtanácsának tiszteletbeli elnöke volt, aki ugyanúgy, mint sorstársai szintén a Titanic fedélzetén kívánt az Egyesült Államokba jutni.
Foglalkozásából adódóan, hogy beszédeket tartson a keresztény szellemiséget erősítve, rengeteget kellett utazni, lévén, hogy ökumenikus világszervezetek vezetői feladatát látta el. A számítások szerint egy évben összesen 34 napot töltött csak utazással, a Csendes-óceánt 14, az Atlanti-óceánt pedig vagy 100 alkalommal szelte át. Az adatokból aligha meglepő, hogy a Titanicot birtokló The White Star Company-val is kapcsolatba került.
John Raleigh Mott 1910-ben (forrás:wikipédia)
1912-ben a társaság egy térítésmentes utat ajánlott fel Mott számára, amit a férfi visszautasított, mondván, hogy tekintettel az általa közvetített értékekre, kényelmetlen lenne számára egy luxuskörnyezet, így a csekélyebb jelentőségű SS Lapland utasszállítót választotta. A katasztrófáról már New Yorkba érkezve értesült, ahol utastársával megállapították: „A jó Isten sokat dolgozott, hogy megóvjon minket.”
Az eset még komolyabb és elkötelezettebb munkára sarkallta a férfit és 1915-tól már a Fiatalok Keresztény Egyesületének főtitkára. 1946-ban pedig Nobel-díjat kapott a háború alatti fáradozásaiért, természetesen elsősorban a békéért harcolt, a díjat megosztotta Emily Balch aktivistával, aki a Nők nemzetközi ligája a békéért és a szabadságért nevű szervezetet alapította.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
8. Budapest világvárossá fejlődése
II. Népesség, település, életmód
- Időutazás a millenniumi ünnepségekre: 125 éve utazunk a Ligetbe a föld alatt
- Sokáig csak esernyővel lehetett átmenni a budai Alagúton
- Egykor a Városliget zenepavilonjai nyújtották a főváros legnépszerűbb szórakozását
- A gazdag és szegény gyermekek egyaránt birtokba vették a Városligetet a „boldog békeidőkben”
- Széchényi Ödön víziója által a világ második siklójával büszkélkedhet a főváros
- Az idők során szinte minden sportra biztosított lehetőséget a Városliget
- 800 mázsa lőport adott Ferenc József a budai Alagút építéséhez
- A kiállítások és vásárok hozták el az éjszakai fényt a Városligetbe
- Ostromok és újjáépítések kísérik végig a Vigadó történetét
- Huszonöt év telt el, mire elismerték Henri Dunant humanitárius munkásságát 20:20
- A rekordot hajszoló francia pilóták eltűnése ma is a repüléstörténet egyik legnagyobb rejtélye 17:05
- Megvakult egyik szemére a Róma előtt megtorpanó Hannibál 14:20
- A Liszt Ferenc Kamarazenekar izgalmas átiratokkal is készül a jövő évadra 13:20
- Május közepén kezdődik a Margitszigeti Szabadtéri Színház idei szezonja 11:20
- Híresebbé tette a halála, mint a politikája Teleki Lászlót 09:50
- Visszautasította a BBC főigazgatói posztját a filmezés miatt David Attenborough 09:05
- Csak késve követte amerikai hadüzenet a Lusitania elsüllyesztését tegnap