Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Egy műsorról elkeresztelt város
Ha valaki Új-Mexikó állam autóútjait járja, ne lepődjön meg, ha egy bizonyos település névtábláján a Truth or Consequences (Igazság vagy következmények) feliratot látja. Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a város nevét a vadnyugat korszakában kaphatta, pedig valójában egy rádióműsor nevét viseli.
1950-ben az NBC egyik népszerű műsorvezetője, Ralph Edwards éppen a Truth or Consequences címet viselő rádióműsorának a tizedik évfordulóját ünnepelte, amikor különös ajánlattal állt elő: Bármelyik településnek ingyenreklámot biztosít, ha cserébe az megváltoztatja nevét a műsor címére. Több se kellett kis fürdőváros, Hot Springs önkormányzatának és azonnal népszavazást írtak ki a település átkereszteléséről. Edwards a jubileumi adását így már innen sugározta és a város neve mind a mai napig őrzi eme különös reklámfogás emlékét.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Az ideológiai viták mellett szórakozásra is szakított időt Capri szigetén Lenin 16:05
- Saját korában több összeesküvés-elmélet is keringett Napóleon haláláról 15:05
- Hiába okozott negyvenféle betegséget, a kor divathölgyei ragaszkodtak a fűzőhöz 09:50
- Magyar viseletet öltött Mária Terézia a Szent István-rend első adományozásakor 09:05
- A lettek döntő többsége a függetlenségre szavazott 1991-ben tegnap
- Hollywood szinte összes díját begyűjtötte Audrey Hepburn tegnap
- Maiszúr tigrise sem tudott ellenállni a brit hódításnak Indiában tegnap
- Különutas politikája miatt romlott meg Tito viszonya Moszkvával tegnap