A mexikói kormány szerint az őslakosok beleegyeztek a Maja vasút megépítésébe
2019. december 20. 15:01 MTI
Az érintett őslakos közösségek beleegyezését is sikerült megszereznie a mexikói kormánynak a Maja vasút (Tren Maya) vitatott projektje számára, amely a fő idegenforgalmi helyszíneket köti össze az ország délkeleti részén.
Korábban
A megkérdezett emberek 92,3 százaléka támogatja a vasútépítést - közölte hétfőn a kormány, amely vasárnap tartott "konzultációt" az érintett térségek lakóival. A közlés szerint a megkérdezésben 100 ezer ember vett részt 84 helységben.
A konzultáció hitelességét többen megkérdőjelezik, mert azt úgymond kormánytól független szerv részvétele nélkül tartották.
Egyes környezetvédők ellenzik a vasútépítést, mert a nyomvonal helyenként tengerparti strandokon, régészeti lelőhelyeken és természetvédelmi területeken is keresztülhalad.
Az 1460 kilométeres Maja vasút öt délkeleti államon, legnagyobb részt a Yucatán-félszigeten halad keresztül, és a világhírű fürdőhelyet, Cancúnt köti össze Méridán, Yucatán állam fővárosán keresztül olyan jelentős idegenforgalmi látványosságokkal, mint Chicén Itzá vagy Palenque régészeti leletei.
Az évi 3 millió turista szállítására szánt vasútvonalat a hagyományos személyforgalomban és teheráruszállításra is használják majd.
Megépítésére 120 milliárd pezót (1878 milliárd forint) irányoztak elő, ennek felét a turistáktól beszedett adókból tervezik fedezni, a másik felét a költségvetés biztosítja. A kormány szerint nem vesznek fel hitelt a beruházásra.
A Tren Maya az egy éve kormányon lévő Andrés Manuel López Obrador elnök egyik legambiciózusabb fejlesztési terve az új mexikóvárosi nemzetközi repülőtér és a Tehuantepeci-földszoroson áthaladó, a Csendes-óceánt a Mexikói öböllel összekötő tehervasút mellett.
A Maja vasút építését a tervek szerint tavasszal kezdik, és 2024-re fejezik be.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla 09:50
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére 09:05
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött tegnap
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco tegnap
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein tegnap
- 10 meglepő tény a vasút történetéből tegnap
- Bátyjához hasonló tragikus sors várt a „remény jelöltjére”, Robert F. Kennedyre tegnap
- Jókai Mór egész családja ellenezte Laborfalvi Rózával való házasságát tegnap