Miről mesélnek az IBUSZ logói?
2022. november 10. 11:15 Múlt-kor
A logó minden vállalat egyik legfontosabb ismertetőjegye, egy olyan jól felismerhető, egyedi jel, amely azonosítja őt a piaci szereplők között. Ez természetesen nem állandó, hanem az idők szavát és a legújabb arculati trendeket követve időről időre változik, vagy átalakul. Az idén a 120. születésnapját ünneplő IBUSZ is több logót használt hosszú története során, az alábbiakban ezeket mutatjuk be.
Korábban
Az IBUSZ egyik legkorábbi ismert logója egészen az 1930-as évekig volt használatban. A magyar címer fölött elhelyezkedő és szárnyát szélesre táró turulmadár a vállalat számos kiadványán megjelent, bel- és külföldön egyaránt jól ismertté vált.
IBUSZ-logó az 1936-os kiadású Utitervekben
Az 1940-es években aztán új logót kapott az IBUSZ:
A második világháború során, 1940-ben készült változatnak manapság kevés nyomát találni, de felbukkan például az IBUSZ balatoni vonatutazásait bemutató filmhíradós anyagban:
Az eredeti logó sem merült azonban teljesen feledésbe, kissé megváltoztatott és bővített formában ekkor is szerephez jutott:
Alternatív IBUSZ-logó az 1940-es évekből
A második világháború utáni kényszerszünetet követően az IBUSZ vadonatúj logóval tért vissza, amely sokáig szinte minden változtatás nélkül jelent meg plakátokon, újságban, öngyújtón, kulcstartón és kiskanálon egyaránt:
A szárnyas földgömb sokáig volt használatban...
...gyakorlatilag változtatás nélkül
Az 1980-as években az IBUSZ háza táján is fújni kezdtek a változás szelei, a több mint harminc éves múltra visszatekintő logóra is ráfért egy kis vérfrissítés. Erről tanúskodik a némileg átalakított, áramvonalasabb, letisztultabb logó is:
Ezt a logót 1984-ben jegyezte be védjegyként az IBUSZ
1992-ben, az IBUSZ 90 éves fennállásának megünneplésekor a társaság hosszú és gazdag történetét bemutató kiadvány címlapján – már a nosztalgia jegyében – újragondolták az eredeti turulmadaras-címeres logót:
Az újraalkotott régi logó (1992)
A rendszerváltás után nem sokkal további látványos változások következtek be a logó arculatának kialakításában. 1995-től az IBUSZ az alábbi logót használta:
2011-ben újabb modernizálás következett. A napkorong előtt szárnyaló alakban nem nehéz felfedezni a távoli úticélokra eljuttató repülőgépet, de visszaköszön benne az 1900-as évek elejének turulmadara is:
Az IBUSZ alapításának 120. évfordulóját pedig az alábbi logóval ünnepli idén a vállalat:
(x)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
26. Nagyhatalmi konfliktusok 1618–1820 között
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- A legitimitás elvére épült a Napóleon legyőzése után Bécsben megszabott új európai rend
- A trónt is szeretői segítségével szerezte meg a kegyencek cárnője, Nagy Katalin
- Bár sokan a halálát kívánták, valószínűleg mégsem mérgezés lett Napóleon veszte
- Hogyan kerültek franciák vagy éppen magyarok az amerikai függetlenségi háború csatatereire?
- Ifjúkorában édesapja halálra ítélte Nagy Frigyest, helyette azonban legjobb barátját végezték ki
- Miért hisszük úgy, hogy Napóleon alacsony volt?
- Miért raboltatott el Napóleon két pápát is?
- Bekerítő manővere miatt fölényesen nyerte Napóleon a „három császár csatáját”
- Lépésről lépésre falták fel Lengyelországot szomszédai a kora újkorban
- A leghosszabb ideig uralkodó japán császár volt Hirohito 09:50
- „Nem gyűjtő vagyok, hanem magam vagyok a múzeum” - mondta Peggy Guggenheim 09:20
- Kezdődik a farsang! – Ilyen volt régen tegnap
- Több oldal hiányzott az istenként tisztelt Cook kapitány naplójából tegnap
- A Cseka, az első szovjet titkos rendőrség, Lenin terror csapata volt tegnap
- A karácsonyi ünnepkör végét jelzi vízkereszt napja tegnap
- Csak Jimmy Carter elnöksége alatt térhetett haza a Szent Korona tegnap
- Stabilitást hozott a nyugatnémet államnak Konrad Adenauer 2025.01.05.