Legendás apák és fiúk

Képgaléria: 37 régi, igen ijesztő és meghökkentő hirdetés gyermekekkel

2018. augusztus 17. 08:58 Múlt-kor

A 19. századtól kezdve egészen a 20. század második feléig rengetegféle terméket hirdettek gyermekekkel, a cigarettáktól és gyógyszerektől kezdve egészen a lőfegyverekig (legalábbis az Egyesült Államokban). E hirdetések közül nem mindegyik sikerült éppen szépre, illetve bizalomgerjesztőre – a fulladásveszélyes celofánba tekert csecsemőktől kezdve a fegyverrel játszó kisgyermekekig sok, mai szemmel igencsak kifogásolható reklám született. Alább bemutatunk 37 olyan hirdetést, amelyekre az őket kiadó cégek ma nem valószínű, hogy büszkék lennének:

creepy
Kattintson a képekre a galéria megnyitásához!

2018. ősz: Legendás apák és fiúk
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (4 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 25% kedvezménnyel.
A 4. lapszámot ajándékba adjuk.
6 368 ft 4 776 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 65% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 6 990 Ft
„Tápláló tejtermék”„Emlékszel az édességre, amit Anya szokott készíteni? A Welch's kakaódió-szeletéből az első harapás emlékeket fog visszahozni. Ha arra gondolsz, 'akarok valami jót', nyúlj egy Welch's Cocoanutért!”„Lédús Harapás almák”„A szívem repes – családom 8 zöldség ízletes elegyét kapja ebben az egészséges, könnyen felszolgálható italban”„Hé, Anyu – akarok még egy pohár Hires’ Root Beert!” (a root beer, azaz „gyökérsör” a szasszafrász babérfa gyökeréből készült alkoholmentes üdítő)„A nagy egészségital – Hé! Hires’ Root Beert kellene innod!”„A jobb életkezdéshez kezdje el korábban a kólát!”„Tiszta élvezet! – A Seven-Up olyan tiszta... olyan egészséges!”„Dúsított kenyér – a celofáncsomagoláson át pontosan látod azt a cipót, amelyiket akarod!”„Kezdd korán – borotváld magad! Gillette biztonsági penge – nincs élezés, nincs fenés”„Ne vond meg a napot a gyermekedtől, amikor ez a GE fürdőszobai naplámpa csupán 26 dollár 50 centbe kerül!”„Az Iver Johnson revolverek nem játékok – jól visznek, és ölnek. Lehet, hogy csupán egyszer lesz rá szükséged az életben. Vegyél most, hogy akkor nálad legyen! – Teljesen biztonságos – A véletlen elsülés lehetetlen – kakas nélküli automata” (a kislány ruháján: „Papa azt mondja, ez nem fog bántani minket!”)„Annyi jó dolgot látni a Du Pont celofánban”„Boggins szabad levegős alvórekesze – utcai és benti nézet”„'Nahát, Anyu, te aztán igazán élvezed a Marlboródat!' – Sosem érzed magad túldohányozva... Igen, ez a Marlboro csodája!”„'Csak egy kérdés, Anyu – megengedheted magadnak, hogy ne Marlborót szívj?' – Sosem érzed magad túldohányozva... Igen, ez a Marlboro csodája!”„'Mielőtt leszidsz, Anyu... lehet, hogy rá kéne gyújtanod egy Marlboróra!' – Sosem érzed magad túldohányozva... Igen, ez a Marlboro csodája!”„Gingernek hívják (annyi van belőle benne!) – igyon Canada Dry gyömbérsört – Gyömbérlénkítő! – felélénkít és segíti az emésztést” (lefordíthatatlan szójáték, a „ginger” szó egyszerre jelenti a vörös hajú, szeplős embert és a gyömbért)„Juhé, C-vitamin! Igyon ennyi Florida narancslevet minden nap! Tartson kéznél behűtve egy kancsóval!”„A Nabisco jobb süteményeket süt! – 'Bárcsak lenne egymillió Oreóm!'”„Pears-féle szappan” (hogy ez a hirdetés kit bátorítana a vásárlásra, igen fogós kérdés)„Könnyű festeni a Diamond Dye festékekkel”„Hogyan adjunk az ősöknek egy 'szünetet' reggelire” (szintén szójáték – a „break”, azaz „szünet” szót tartalmazza a „breakfast” azaz „reggeli” is) – a „spórolós csajoknak” szánt hirdetés recepteket ajánl a Karo szirupokhozAz előzőhöz hasonló hirdetés ezúttal egy jellegzetes déli édesség, a földimogyoró-pite receptjét írja le, amelytől „még a legmegátalkodottabb jenki is déli akcentussal szólal meg!”Mázas sonkatekercs, illetve sült alma receptek, amelyeket „semmi trükk elkészíteni!”„A te anyukád miért nem Fairy szappannal mos téged?”„Te mocskos fiú! Miért nem mosod meg magad Vinolia szappannal?”„A kezekre és az arcszínre páratlannak találtam a Pears szappant”„Nézze, hogyan takarja el a feketét – Elliot-féle fehér máz”„A jó evés öröme – Stokely legfinomabb paradicsomketchupja”„Van Camp-féle csülkös bab”„A jó evés öröme – Van Camp Tenderoni” („makarónitermék tojásfehérjével”)„Miért nekünk vannak a legfiatalabb vásárlóink az iparban? – Semmi sem olyan jó, mint a 7-Up!” – az italgyártó ezen a hirdetésen azzal büszkélkedik, hogy terméke nyugodtan adható csecsemőknek is, mert fel van tüntetve rajta minden összetevő, pedig ez nem is kötelező az üdítőgyártóknak

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!