Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Kempe kilenc napos csodája
William Kempe a 17. század fordulójának neves színésze és bohóca volt Angliában, aki rendszeres szereplője volt William Shakespeare korai színdarabjainak is. 1600-ban azonban maga mögött hagyta a Bárd társulatát és önálló karrierbe kezdett. Ehhez azonban mindenekelőtt egy kiváló reklámra volt szüksége. Hamarosan eszébe is jutott a nagy ötlet, miszerint keresztül fogja táncolni Dél-Angliát.
Kempe táncmaratonja Londonból indult és egészen Norwich városáig tartott. Kilenc nap alatt így összesen 160 km-t tett meg, miközben mindvégig egy groteszk népi táncot járt. Útközben számos településen megállt, hogy népszerűsítse vállalkozását, begyűjtse a helyiek ajándékait és fogadásokat szervezzen az útjára. A reklámfogás kiválóan bevált, Kempe hírneve Anglia-szerte jelentősen növekedett. Sőt, a táncmaratonról végül még egy bőrt lehúzott, amikor jó pénzért kiadta róla emlékiratait Kempe kilenc napos csodája címmel.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- A rádióban és a televízió képernyőjén is közönségkedvenc volt Zenthe Ferenc 20:20
- A köztudattal ellentétben erősítette II. András politikáját az Aranybulla 17:05
- Megfejtették a papírusztekercsek tartalmát, melyből kiderült, hol temették el Platónt 13:20
- Az 1848–49-es forradalom és szabadságharchoz kapcsolódó emlékhelyeket keresnek 11:20
- A húsvéti felkelés az első lépést jelentette az ír függetlenség felé 09:50
- Az elsők közé tartozott Európában a magyar alapítású Szent György Lovagrend 09:05
- A hagyomány szerint halálában is összekapcsolódott Shakespeare és Cervantes tegnap
- Szenvedéllyel teli tájakat ábrázolt festményein William Turner tegnap