Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Egy műsorról elkeresztelt város
Ha valaki Új-Mexikó állam autóútjait járja, ne lepődjön meg, ha egy bizonyos település névtábláján a Truth or Consequences (Igazság vagy következmények) feliratot látja. Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a város nevét a vadnyugat korszakában kaphatta, pedig valójában egy rádióműsor nevét viseli.
1950-ben az NBC egyik népszerű műsorvezetője, Ralph Edwards éppen a Truth or Consequences címet viselő rádióműsorának a tizedik évfordulóját ünnepelte, amikor különös ajánlattal állt elő: Bármelyik településnek ingyenreklámot biztosít, ha cserébe az megváltoztatja nevét a műsor címére. Több se kellett kis fürdőváros, Hot Springs önkormányzatának és azonnal népszavazást írtak ki a település átkereszteléséről. Edwards a jubileumi adását így már innen sugározta és a város neve mind a mai napig őrzi eme különös reklámfogás emlékét.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- A valóság szépségét igyekezett tükrözni a cseh kocsmák írója, Bohumil Hrabal 18:05
- Szeretett háziállataikat is magukkal vitték hódító útjaikra a vikingek 15:05
- Fegyverrel és törvénnyel is megszilárdította uralmát Könyves Kálmán 11:20
- Véletlenek szörnyű sorozata okozta a „zene halálát” 10:35
- Valóban szerepet játszottak a szabadkőművesek a francia forradalomban? 08:47
- Elsőre értetlenség fogadta Szinyei Merse Pál mesterműveit tegnap
- Borzasztó áron, de megállította a Wehrmacht gőzhengerét Sztálingrád tegnap
- Könnyűzenei albummal népszerűsítik a Balaton természeti értékeit tegnap