Egy heves vita után fogadta meg Ferruccio Lamborghini, hogy Enzo Ferrariénál jobb autókat fog gyártani
2021. április 28. 18:26 Múlt-kor
Korábban
A támadó bika végül visszatért a szőlőhöz
Ferruccio Lamborghini 1962-ben alapította meg az Automobili Lamborghinit. Az első típus, az orrmotoros 350 GT 1963-ban debütált és lóerőben méltó ellenfele volt a Ferrarinak. A bikaviadalok szerelmeseként Lamborghini sportautójának márkajeléül az ágaskodó bikát, pontosabban a bikaviadalok igazi legendáját, a matador minden döfését túlélő Murciélagót választotta. Nem véletlenül, hiszen a híres bikát egy 1879-es bikaviadalon 24 (más források szerint 90) kardszúrással sem tudtak leteríteni.
A szarvait támadásra szegező bika Ferrari ágaskodó lova mellett egyenrangú ellenfélnek bizonyult a luxus sportautók piacán, és nem kizárólag a bivalyerős, többnyire 12 hengeres motorok, hanem a lenyűgöző formavilág miatt.
Marcello Gandini, aki korábban éjszakai lokálok enteriőrjét készítette, remek vonalvezetésű, lapos sportkocsikat tervezett, így például a gyár első meghatározó típusát, a középmotoros, 12 hengeres Miurát, majd az azt követő Countach-ot, amelynek ajtói teljesen szokatlan módon, már felfelé nyíltak. Gandininek köszönhető a gyár egy másik legendás típusának, a Lamborghini Diablonak a formatervezése is.
Az Emilia-Romagna tartományban fekvő Sant’Agata Bolognese székhelyű Lamborghini cég sportautói csodálatosak voltak, de értékesítésük az 1970-es évek elején nehézségekbe ütközött. Az 1970-es évek energiaválsága nem kedvezett sem a sportautók, sem a traktorok piacának.
1974-ben Ferruccio Lamborghini úgy döntött, hátat fordít az autók és traktorok világának és működési körét leszűkíti a hidraulikus alkatrészek, illetve a légkondicionáló berendezések gyártásra. Ezzel párhuzamosan a volt traktor- és sportkocsigyártó visszatért gyökereihez: Umbriában, a Trasimeno-tó mellett vásárolt egy 700 hektáros birtokot és borkészítésbe fogott. Lamborghini 1993 februárjában távozott az élők sorából, az általa alapított pincészetet azóta lánya, Patrícia irányítja.
Bár az új tulajdonosok néhány évente váltogatták egymást, sőt 1977 és 1984 között a gyár ellen csődeljárás is folyt, Ferruccio „gyermeke” végül túlélte a nehéz időket. A Lamborghini 1987-től a Chrysler, majd 1998-tól a Volkswagen-csoporton belül az Audi leányvállalataként tovább üzemelt. Népszerűsége a földteke felső tízezréhez tartozó fogyasztók körében a mai napig töretlen; a 2016-ban Ferruccio Lamborghini születésének száz éves centenáriumára megalkotott, több mint 700 lóerős Lamborghini Centenariot, amelyből 40 darab gördült le a gyártószalagról, gyorsan elkapkodták a vevők.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
ősz
Múlt-kor magazin 2020
- Öltözködés és szépségápolás a császárkori Rómában
- Hét halálos divattrend
- Galgamácsa királyi vadászkastélya
- Divat a második világháborútól a rendszerváltásig
- Aki elhozta Párizst Budapestre
- A Mona Lisa titokzatos elrablása
- Titokzatos óriáshordók Pest-Budán
- A darázsderék tündöklése és bukása
- Rubens fejedelmi falvédői
- Bárói ranggal ismerték el a hazai orvoslás egyik úttörőjének számító Korányi Frigyes munkáját 20:20
- Sokáig férjéével is vetekedett Jackie Kennedy népszerűsége 18:05
- A világháború idején már sokan a másvilágra kívánták a kezdetben népszerű Raszputyint 17:05
- Elhibázott gazdaságpolitika és a túlzott fényűzés vezetett az iráni sah bukásához 16:05
- Apokalipszisnek gondolták, pedig csak az erdőtűz füstje miatt borult sötétségbe New England ege 15:05
- A befagyott orosz pokolban elolvadt Napóleon Grande Armée-ja 09:50
- Boleyn Anna sem tudott fiút adni a királynak, és ez pecsételte meg sorsát 09:06
- Szerelmes volt egy gyáros lányába, találmánya receptjét ezért csak potom pénzért adta el Irinyi János tegnap