Ferihegy régóta a régió első számú reptere lehetne
2006. február 3. 12:07
A Budapest Airport privatizációja két rekordot is megdöntött. A Múlt-kor körülnézett egy kicsit a magyar aviatika kezdeteinél és a főváros területén egykor üzemelt repülőtereken.
Korábban
A fővárosi repterek múltja
Légiforgalom történet |
http://www.aeronews.hu/ |
Kolibri III, 1913. augusztus 20. |
Ma már csak illegális gyorsulási versenyek színhelye Mátyásföld reptere, bár az első hazai gépkocsikat (a Magotaxot és a Magomobilt) is kibocsátó helyszín a két háború között az első számú hazai repülőtérként a regionális központ szerepét játszotta az európai légiközlekedésben.
Repülőtér, 1914 |
Építészeti világszínvolnalat képviselt a Budaörsi reptér a harmincas évek végére elkészült korszerű épülete utascsarnokkal, étteremmel. A háború után egy ideig még a sportrepülés legfontosabb hazai helyszíneként ismertük, ám ma már csak a repülőnapokon látogatható.
Kádár János hazaérkezik Moszkvából a Ferihegyi repülőtéren, 1957 |
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Csak késve követte amerikai hadüzenet a Lusitania elsüllyesztését 20:20
- Kevés örömet lelt a pesti társasági életben Berzsenyi Dániel 15:05
- Imre király egyedül fogta el lázadó öccsét 14:20
- Nem nyerte el a korabeli kritikusok tetszését Beethoven IX. szimfóniája 09:50
- Eredetileg veszélyesnek tartották a Nagy-Britanniát és Franciaországot összekötő alagutat tegnap
- Érvénytelen házasságok és törvénytelen gyermekek tarkították Anglia történelmét tegnap
- Rooselvelttől kapott segítséget a nácik elől menekülő Freud tegnap
- Hazugságok sora kísérte Peary északi-sarki expedícióját tegnap