Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
Korábban
Maszovlet (1946-1954)
A háborúban totálisan szétrombolt magyar légiközlekedést – hasonlóan a közép-európai, szovjet érdekszférába került országokhoz – a kormány egy fele-fele részvényelosztású magyar-szovjet közösvállalat, a Magyar-Szovjet Légiforgalmi Részvénytársaság létrehozásával támasztotta fel. A repülőket, a műszaki berendezések többségét és a személyzet egy részét a szovjetek adták, a magyar fél apportja a repülőterek és egyéb földi létesítmények használati joga, valamint a működési költségek viselése volt.
A társaság öt Liszunov (Li-2) és hat Polikarpov (Po-2) géppel kezdte meg – eleinte csak belföldi járatokra szorítkozó – működését. A jegyárak kezdetben sem lehettek drágábbak, mint egy első osztályú vonatjegy, ám a belföldi járatok még a jegyárak csökkentése után is csak 50 százalékos kihasználtsággal működtek. Az első külföldi járat 1947-ben, Prágába indult; a megszüntetés évében már Varsóba, Bukarestbe és Kelet-Berlinbe is közlekedtek menetrendszerinti Maszovlet-gépek.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kizárták a pártból az amerikaiakkal barátkozó szovjet katonákat tegnap
- A törökök mellett a szomszédos hatalmakkal is szembe kellett szállnia Hunyadi Mátyásnak tegnap
- A vasbeton alkalmazásának első meghonosítójára emlékeztek tegnap
- Ősszel nyílik meg a Néprajzi Múzeum új állandó kiállítása tegnap
- Súlyos taktikai vereségnek bizonyult az antant számára a gallipoli csata tegnap
- Megérzései segítették a modern régészet alapjait megteremtő Dörpfeldet tegnap
- A rádióban és a televízió képernyőjén is közönségkedvenc volt Zenthe Ferenc 2024.04.24.
- A köztudattal ellentétben erősítette II. András politikáját az Aranybulla 2024.04.24.