Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
Korábban
Maszovlet (1946-1954)
A háborúban totálisan szétrombolt magyar légiközlekedést – hasonlóan a közép-európai, szovjet érdekszférába került országokhoz – a kormány egy fele-fele részvényelosztású magyar-szovjet közösvállalat, a Magyar-Szovjet Légiforgalmi Részvénytársaság létrehozásával támasztotta fel. A repülőket, a műszaki berendezések többségét és a személyzet egy részét a szovjetek adták, a magyar fél apportja a repülőterek és egyéb földi létesítmények használati joga, valamint a működési költségek viselése volt.
A társaság öt Liszunov (Li-2) és hat Polikarpov (Po-2) géppel kezdte meg – eleinte csak belföldi járatokra szorítkozó – működését. A jegyárak kezdetben sem lehettek drágábbak, mint egy első osztályú vonatjegy, ám a belföldi járatok még a jegyárak csökkentése után is csak 50 százalékos kihasználtsággal működtek. Az első külföldi járat 1947-ben, Prágába indult; a megszüntetés évében már Varsóba, Bukarestbe és Kelet-Berlinbe is közlekedtek menetrendszerinti Maszovlet-gépek.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit tegnap
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” tegnap
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről tegnap
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke tegnap
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert tegnap
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum tegnap
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában tegnap
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén tegnap