2024. tavasz különszám: Mesés mítoszok és kivételes teljesítmények
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Kis magyar légitársaság-történet

2012. február 3. 13:34

MALERT (1922–1946)

Az első alkalmi és sétarepülések után a Magyar Légiforgalmi Rt. is Bécs elérését tűzte ki ötszemélyes Fokker III-as gépei céljául, posta- és személyszállítási desztinációit fokozatosan bővítve belföldi és külföldi célállomásokkal. Hiába oldották fel azonban a repülési tilalmat, a cégnek nem sikerült megállapodásokat kötnie a szomszédos országok légügyi hatóságaival, így a környező fővárosokba irányuló járatait nem tudta beindítani, s csődközelbe került. Ebben vaskos része volt a csalásainak következményei elől időközben Párizsba szökött Szegő Rezső főrészvényesnek is.

A pénzügyi válságból 1928-ban újjászervezett társaság – a részvényeket a repülőgépgyártással is foglalkozó báró csepeli Weiss Manfréd vásárolta fel – három új Fokker behozatalával lecserélte elavult flottáját, amelyhez 1937-ben hét új Junkerst, a következő évben pedig olasz gyártmányú Savoia-Marchetti gépeket is vásárolt. A társaság a harmincas években egyre több belföldi és nemzetközi járatot nyitott, működésének gépparkja második világháború okozta pusztítása vetett véget.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tavasz: Tróntól a Szentszékig
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
9 945 ft 8 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár