Tesztek miatt háttérben a töriórák Amerikában
2008. február 28. 12:00
Az amerikai tinédzserek - akiket egy aktuális felmérés során a történelemről és irodalmi tudásukról faggattak - közel fele tudta csak, hogy mikor volt a polgárháború.
Korábban
A felmérés eredményeit kedden tették közzé, és a lap szerint abból is az derül ki, hogy az amerikai tinédzserek meglepően tudatlanok a történelemmel és irodalommal kapcsolatban. Január folyamán 1200, 17 éves fiatallal beszéltek telefonon, és 33 történelmi illetve irodalmi kérdésre vártak tőlük választ. A feladatok a szövetségi kormányzat által is jóváhagyott, 1986-os tesztből származtak.
Az eredmények igencsak lehangolóak lettek: a tinédzserek közel egynegyedének fogalma sem volt arról, hogy Adolf Hitler német kancellár volt a második világháború alatt, és sokan azt hitték, hogy ő egy lőszergyáros volt, vagy maga a német császár. A közelmúlt amerikai történelme már sikeresebb volt: a `Van egy álmom` mondatról a diákok 97 százaléka tudta, hogy azt Martin Luther King mondta. Annak fényében persze ez sem dicsőséges, hogy az amerikaiak harmada nincs tisztában azzal, hogy melyik évben volt a szeptember 11-i terrortámadás.
Lemaradók helyett tudatlanok lesznek |
A csoport vezetői az amerikai politikai élet szinte minden oldalát reprezentálják: Antonia Cortese, az Amerikai Tanárszövetség alelnöke például demokrata kapcsolatokkal rendelkezik, míg Diane Ravitch, a New York-i Egyetem oktatási professzora korábban George H. W. Bush alatt volt oktatási miniszter. Ennek ellenére a testület tagjai egytől egyig egyetértenek abban, hogy változtatni kéne az iskolák tantervén, megnövelve a művészeti és tudományos oktatás szerepét.
A testület vezetői szerint az iskolákban tudatosítani kéne, hogy a teszteken kívül mással is érdemes lenne foglalkozni: egy múlt héten közzétett tanulmány ugyanis arról számolt be, hogy emiatt az iskolák 62 százalékában átlagban hetente három órával növelték a matematika- és szövegértés oktatását, mindezt más, főként a humán tantárgyak rovására. Sokak szerint erre azért volt szükség, mert ezek nélkül nem lehet történelmet vagy irodalmat tanulni.
Érdekes párhuzam, hogy az angliai iskolákban folyó oktatási reform kapcsán elvégzett felmérések komoly aggodalmat váltottak ki a történészek körében, mert szerintük az interaktív oktatás legtöbb vívmánya a minőség rovására megy, és leegyszerűsíti a történelmet.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
26. Nagyhatalmi konfliktusok 1618–1820 között
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- A legitimitás elvére épült a Napóleon legyőzése után Bécsben megszabott új európai rend
- A trónt is szeretői segítségével szerezte meg a kegyencek cárnője, Nagy Katalin
- Bár sokan a halálát kívánták, valószínűleg mégsem mérgezés lett Napóleon veszte
- Hogyan kerültek franciák vagy éppen magyarok az amerikai függetlenségi háború csatatereire?
- Ifjúkorában édesapja halálra ítélte Nagy Frigyest, helyette azonban legjobb barátját végezték ki
- Miért hisszük úgy, hogy Napóleon alacsony volt?
- Miért raboltatott el Napóleon két pápát is?
- Bekerítő manővere miatt fölényesen nyerte Napóleon a „három császár csatáját”
- Lépésről lépésre falták fel Lengyelországot szomszédai a kora újkorban
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” 18:05
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről 17:20
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke 16:10
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert 14:20
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20
- Máig nem derült fény a hírhedt géprabló, „D. C. Cooper” kilétére tegnap