2024. tél: Szoknyával a politikában
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Tesztek miatt háttérben a töriórák Amerikában

2008. február 28. 12:00

Az amerikai tinédzserek - akiket egy aktuális felmérés során a történelemről és irodalmi tudásukról faggattak - közel fele tudta csak, hogy mikor volt a polgárháború.

A felmérés eredményeit kedden tették közzé, és a lap szerint abból is az derül ki, hogy az amerikai tinédzserek meglepően tudatlanok a történelemmel és irodalommal kapcsolatban. Január folyamán 1200, 17 éves fiatallal beszéltek telefonon, és 33 történelmi illetve irodalmi kérdésre vártak tőlük választ. A feladatok a szövetségi kormányzat által is jóváhagyott, 1986-os tesztből származtak.

Az eredmények igencsak lehangolóak lettek: a tinédzserek közel egynegyedének fogalma sem volt arról, hogy Adolf Hitler német kancellár volt a második világháború alatt, és sokan azt hitték, hogy ő egy lőszergyáros volt, vagy maga a német császár. A közelmúlt amerikai történelme már sikeresebb volt: a `Van egy álmom` mondatról a diákok 97 százaléka tudta, hogy azt Martin Luther King mondta. Annak fényében persze ez sem dicsőséges, hogy az amerikaiak harmada nincs tisztában azzal, hogy melyik évben volt a szeptember 11-i terrortámadás.

Lemaradók helyett tudatlanok lesznek

A felmérés céljai nagyszabásúak: a Common Core elnevezésű csoport által elvégeztetett vizsgálatokkal az önmagát pártonkívülinek bélyegző szervezet szeretné elérni, hogy változtassanak az amerikai köziskolák tantervén. Szerintük ugyanis Bush elnök No Child Left Behind elnevezésű törvénye miatt az elmúlt évek során a közoktatás színvonala igencsak leromlott, és a diákok oktatásában csupán arra koncentrálnak, hogy azok jól szerepeljenek az éves matematikai és szövegértési teszteken, és más tudásra szinte nincs is szükségük.

A csoport vezetői az amerikai politikai élet szinte minden oldalát reprezentálják: Antonia Cortese, az Amerikai Tanárszövetség alelnöke például demokrata kapcsolatokkal rendelkezik, míg Diane Ravitch, a New York-i Egyetem oktatási professzora korábban George H. W. Bush alatt volt oktatási miniszter. Ennek ellenére a testület tagjai egytől egyig egyetértenek abban, hogy változtatni kéne az iskolák tantervén, megnövelve a művészeti és tudományos oktatás szerepét.

A testület vezetői szerint az iskolákban tudatosítani kéne, hogy a teszteken kívül mással is érdemes lenne foglalkozni: egy múlt héten közzétett tanulmány ugyanis arról számolt be, hogy emiatt az iskolák 62 százalékában átlagban hetente három órával növelték a matematika- és szövegértés oktatását, mindezt más, főként a humán tantárgyak rovására. Sokak szerint erre azért volt szükség, mert ezek nélkül nem lehet történelmet vagy irodalmat tanulni.

Érdekes párhuzam, hogy az angliai iskolákban folyó oktatási reform kapcsán elvégzett felmérések komoly aggodalmat váltottak ki a történészek körében, mert szerintük az interaktív oktatás legtöbb vívmánya a minőség rovására megy, és leegyszerűsíti a történelmet.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tél: Szoknyával a politikában
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár