2024. tél: Szoknyával a politikában
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Százéves a diósgyőri villamosközlekedés

2006. július 28. 09:30

A diósgyőri villamosközlekedés 100. évfordulója alkalmából emlékoszlopot avattak Miskolcon, a villamos végállomásánál.

A kötöttpályás tömegközlekedés gondolata először 1872-ben merült fel Miskolcon - ekkor egy magánvállalkozó lóvasút építésére kért engedélyt, ám ez a terv ismeretlen okból nem valósult meg - írta Fodor Illés a villamaosok.hu oldalán. Az igazi villamos terve azonban csak 1895-ben jelent meg a városban: ekkor Csáthy Szabó István kezdte szorgalmazni a város villamoshálózatának kiépítését.

Az új villamost végül 1897. július 11-én adták át a forgalomnak. A hálózat bővítése - az akkori Miskolc határait is átlépve - tovább folytatódott. (Diósgyőr, Hejőcsaba, Szirma és Görömböly 1945-ig külön települések voltak, csak ekkor csatolták őket Miskolchoz.)

Már a városi vonal építésekor felvetődött egy Diósgyőrig vezető vonal ötlete. E vonal minisztériumi engedélyét Török Emil budapesti vállalkozó kapta meg 1905. augusztus 8-án. A Verestemplom (Eszperantó tér) - Diósgyőr közötti vonalat száz évvel ezelőtt, 1906. július 11-én adták át. Ismerje meg a miskolci és diósgyőri villamosközlekedés történetét!

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. tél: Szoknyával a politikában
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár