A pilótafeleségek nem örültek a légiutas-kísérők megjelenésének
2020. március 26. 18:05 Múlt-kor
Habár manapság a polgári légi közlekedéshez szinte hozzátartoznak a barátságos mosolyú légiutas-kísérő hölgyek, ez a civil repülés kezdetén egyáltalán nem volt így – az első stewardessek pedig egészen különleges képzettséggel kellett, hogy rendelkezzenek.
Korábban
Harc a lehetőségért
1930-ban a légitársaságok még semmilyen női alkalmazottat nem vettek fel. Az amerikai Ellen Church, képzett pilóta és ápolónő azonban nem hagyta annyiban.
A Boeing Air Transport légitársaság (a mai United Airlines elődje) illetékesét, Stephen Stimpsont a szó szoros értelmében nyaggatta, hogy alkalmazzon ápolókat légiutas-kísérőkként.
Stimpson egy merőben más megoldást képzelt el addig: fiatal Fülöp-szigeteki férfiakat akart „kabinfiúkként” alkalmazni, Church azonban végül meggyőzte – ő és hét további kiválasztott ápoló lettek az első „égi lányok” („Sky Girls”).
Stimpson egy főnökének írt memorandumban azt írta: „Gondolj csak bele az országos hírverésbe, amelyet elindíthatnánk vele, és az óriási hatásra, amelyet az utazóközönségre gyakorolna! Azt is képzeld el, mekkora érték lennének számunkra – nem csak a tisztább és szebb ételfelszolgálással, de az utasokkal való törődéssel is.”
A vezetőség válasza azonban továbbra is nemleges volt – attól féltek a Boeingnél, a nők jelenléte zavarja majd a pilótákat, és a fegyelem lazulásához vezet. Végül Church és Stimpson egy három hónapos próbaidőszakot harcoltak ki a lányoknak.
A próbaidőszak sikeréről mindent elmond, hogy végeztével további húsz ápolónőt felvettek a Boeinghez, 1933-ra pedig már ötvennél is többen voltak a társaságnál.
Az „égi lányok” dolga azonban nem volt leányálom. A képeken is látható hosszú köpenyükben például csavarkulcsot is tartottak, amellyel az utasok üléseit biztonságosan a repülőgép padlójához rögzíthették.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. Mezőgazdasági és ipari termelés, kereskedelem a középkorban és a kora újkorban
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- Valóban összeomlott a holland gazdaság a 17. századi tulipánmánia után?
- Mekkora volt a 17. századi holland tulipánmánia okozta pénzügyi összeomlás?
- A légszennyezés már a középkorban is fenyegette az emberek egészségét
- A római maradványoktól a sártengerekig – milyen volt a középkor útjain közlekedni?
- Az EU középkori elődje: a Hanza-szövetség
- Többet dolgozunk, mint a középkori jobbágyok
- Az amerikai őslakosok tömeges pusztulása is hozzájárult a kora újkori „kis jégkorszakhoz”
- Létezett-e a középkorban „turkáló”?
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit 19:05
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” 18:05
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről 17:20
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke 16:10
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert 14:20
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20