Első világháborús német tengeralattjárót találtak Anglia partjainál
2016. január 22. 08:33
Első világháború alatt elsüllyedt német tengeralattjárót találtak a kelet-angliai partok közelében. A jó állapotban lévő roncsot brit energiacégek munkatársai fedezték fel, miközben a kelet-angliai partok mentén átvizsgálták a tengerfenéket.
Korábban
A 58 méter hosszú tengeralattjáró, 31 fős legénységgel a fedélzetén 1915-ben tűnt el. Az U-boot a végzetes napon, 1915. január 3-án a németországi Wilhelmshavenből indulva éppen egy rutinbevetésen vett részt, amikor – mintegy 90 km-re a norfolki Caistertől – feltehetően egy aknára futott rá.
A roncsra a ScottishPower Renewables és a Vattenfal nevű energiacégek felderítőcsapatai találtak rá. A vállalatok éppen egy kelet-angliai szélerőműpark, az East Anglia ONE felépítését tervezik. A búvárok – akik már egy Nagy-Londonnál négyszer nagyobb területet átfésültek – két éve vizsgálják az Északi-tenger déli részein a tengerfenéket.
A búvárok kezdetben azt gondolták, hogy egy 1940 júniusában elsüllyedt holland katonai tengeralattjárót találtak, ám később rájöttek, hogy egy német U-31-esről van szó. A szélerőműpark megépítői ígéretet tettek arra, hogy a turbinák telepítésénél oda fognak figyelni arra, hogy ne bolygassák a roncsot, amely így aztán már örökre a kelet-angliai partok közelében fog maradni. Charlie Jordan, az East Anglia ONE projektigazgatója elmondta, hogy „a felderítőcsapat számított arra, hogy bele fog futni roncsokba, de egy ilyen horderejű felfedezés őket is meglepetésként érte, és nagy izgalmat okozott körükben.”
„A tengeralattjáró teljes története lenyűgöző, és örvendetes tudni, hogy a felfedezés egy történet lezárását jelenti az eltűnt tengerészek hozzátartozói és leszármazottai számára, akik már régóta tudni szerették volna, hogy mi történt szeretteikkel” – tette hozzá Jordan. A tengeralattjáró felfedezése Mark Dunkley, a Historic England nevű szervezet víz alatti régésze szerint is komoly eredmény. Mint kifejtette, a hajót figyelemre méltóan jó állapotban találták meg: a parancsnoki tornya egyben maradt, és az orrt is csak félig temette be az iszap.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
26. Nagyhatalmi konfliktusok 1618–1820 között
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- A legitimitás elvére épült a Napóleon legyőzése után Bécsben megszabott új európai rend
- A trónt is szeretői segítségével szerezte meg a kegyencek cárnője, Nagy Katalin
- Bár sokan a halálát kívánták, valószínűleg mégsem mérgezés lett Napóleon veszte
- Hogyan kerültek franciák vagy éppen magyarok az amerikai függetlenségi háború csatatereire?
- Ifjúkorában édesapja halálra ítélte Nagy Frigyest, helyette azonban legjobb barátját végezték ki
- Miért hisszük úgy, hogy Napóleon alacsony volt?
- Miért raboltatott el Napóleon két pápát is?
- Bekerítő manővere miatt fölényesen nyerte Napóleon a „három császár csatáját”
- Lépésről lépésre falták fel Lengyelországot szomszédai a kora újkorban
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20
- Máig nem derült fény a hírhedt géprabló, „D. C. Cooper” kilétére tegnap
- Egyedi humorával nyűgözte le a közönséget Latabár Kálmán tegnap
- Macbeth, a tragikus hős és VI. Jakab, a boszorkányos király tegnap
- A protestánsok sérelmei vezettek az első defenesztrációhoz Prágában tegnap
- Az aszódi Podmaniczky–Széchényi-kastély tegnap
- Megpecsételte Napóleon sorsát a végzetes oroszországi hadjárat tegnap
- Saját országának nevét is megváltoztatta Mobutu, Zaire elnöke tegnap