Turisztikai látványosság lesz a Károly-híd felújítása
2007. augusztus 24. 10:00
Hosszú előkészület és többszöri halasztás után Prágában a héten megkezdődött a Moldva-parti metropolis legismertebb műemlékének, a Károly-hídnak a felújítása, amely várhatólag nem kevesebb mint 13 évig fog tartani.
Korábban
A Moldva folyón átívelő műemlék - amelynek elődje a Judit-híd volt - a régió első kőhídjának számít. A város vezetése szerint a felújítás első, 2010-ig tartó szakaszának a költsége mintegy 220 millió korona lesz. Ennek nagyobb részét a város állja, valamivel az állam is hozzájárul, míg mintegy 10 millió korona már korábban egy nyilvános gyűjtés során került a kasszába.
A Károly-híd a cseh főváros egyik legismertebb nevezetessége és idegenforgalmi látnivalója. Szakértői vizsgálatok során derült ki, hogy az elégtelen szigetelés következtében a híd beázik, pilléreiben kisebb-nagyobb üregek keletkeztek, számos kődarab mállik, s az egész kőkonstrukció helyenként mozog. A cseh főváros vezetése ezért mintegy öt éve döntött úgy, hogy megkezdi az idén 650 éves kőhíd felújítását, ami néhány halasztás után most el is kezdődött. A régi kőhidat nagyon megviselte az is, hogy évtizedeken keresztül télen sót használtak az úttestre hullott hó eltakarítására. A sós lé belülről bomlasztotta a kőkonstrukciót.
"A felújítás nem fogja korlátozni a látogatókat, hanem új turistaattrakció lesz" - jelentette ki Pavel Bém főpolgármester. A híd forgalma minden időszakban csak a munkák helyén lesz korlátozva. "Átlátszó fóliákat fogunk alkalmazni, hogy a turisták folyamatosan figyelemmel kísérhessék, láthassák a munkák menetét" - fejtette ki Bém.
Ennek érdekében az óvárosi hídfőnél első lépésként már tavasszal megnyílt a Károly-híd történetét bemutató múzeum. Amint megkezdődik a sérült kövek cseréje, a híd mellet kőfaragó műhely is nyílik. "A kőfaragók munkája bizonyára rövidesen turista-látványossággá válik" - véli a főpolgármester. Az elképzelések szerint a kőfaragással a turisták is megpróbálkozhatnak majd.
A Károly-híd, amelynek alapjait a 14. század első felében rakták le, a prágai történelmi Óvárost köti össze a Kisoldallal és a Hradzsinnal, ezért naponta hatalmas megterhelésnek van kitéve. A hídon már több évtizede nincs autós forgalom, kizárólag gyalogosok használják. Számítások szerint naponta mintegy 30 ezer ember halad át rajta.
(Múlt-kor/MTI-Panoráma)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
22. A középkori egyház
V. Politikai intézmények, eszmék, ideológiák
- Bűnösök tértek jó útra és régi ellenfelek kötöttek barátságot Sziénai Szent Katalin szavainak hatására
- Nem a vallási ellentétek okozták VIII. Henrik szakítását Rómával
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Ahol a püspök felügyelte a legjobb bordélyházakat: a középkori London alvilága
- Állam az államok felett – így épült ki a középkori egyház hatalma
- A társadalmi homogenizáció véres eszköze – így született az inkvizíció
- Démoni kísértések – így éltek a korai kereszténység sivatagi remetéi
- Válás és vallásszakadás – így született meg az anglikán egyház
- Tiltott játékok, alkímia, érvágás: ilyen volt az oxfordi egyetemisták élete a középkorban
- Csak késve követte amerikai hadüzenet a Lusitania elsüllyesztését tegnap
- Kevés örömet lelt a pesti társasági életben Berzsenyi Dániel tegnap
- Imre király egyedül fogta el lázadó öccsét tegnap
- Nem nyerte el a korabeli kritikusok tetszését Beethoven IX. szimfóniája tegnap
- Eredetileg veszélyesnek tartották a Nagy-Britanniát és Franciaországot összekötő alagutat 2024.05.06.
- Érvénytelen házasságok és törvénytelen gyermekek tarkították Anglia történelmét 2024.05.06.
- Rooselvelttől kapott segítséget a nácik elől menekülő Freud 2024.05.06.
- Hazugságok sora kísérte Peary északi-sarki expedícióját 2024.05.06.