Budapestre érkezik a megújult Orient Express
2006. április 6. 13:00
A vonat Budapesten időzik egy kicsit, és amíg utasai a városban nézelődnek, az érdeklődők felkapaszkodhatnak és megcsodálhatják a legendás vonatot.
Korábban
A legendás ki kicsoda
A II. világháború után Európa politikai és gazdasági légköre is megváltozott, és ezzel az Orient Express szerencse csillaga is leáldozott. Az 1950-es években másodosztályú kocsikat csatoltak a szerelvényhez. Az Orient Express dicsősége minden erőfeszítés ellenére hanyatlásnak indult, míg 1977 májusában végleg megszüntették.
A híres vonatot egy amerikai vasútbarát vállalkozó, James B. Sherwood mentette meg a feledéstől. 1977-ben a Sotheby's aukciós ház árverésén megvásárolta az Orient Express két kocsiját, és ez adta az ötletet a legenda életre keltéséhez: 1982. május 25-én a Venice Simplon Orient Express elindult első útjára Londonból Velencébe. A vonat ma ismét régi pompájában ragyog, ugyanakkor teljesen megfelel a jelenlegi biztonsági előírásoknak, és biztosítja a mindenkori kényelmes utazást. A kocsik teljes felújítása 1982-ben fejeződött be, 16 millió dollárba került, ám a tulajdonos azóta jóval nagyobb összegeket költött arra, hogy a vonat mindig tökéletes állapotban legyen, és semmit ne veszítsen eredeti varázsából.
Minden ülés és ágy új kárpitozást kapott, az eredeti mintával, de tűzbiztos anyagból. A konyhák fala rozsdamentes acél, tűzbiztos szigeteléssel. A légkondicionálás vezetékébe tűzjelzőket építettek be, és minden kocsin van két kézi tűzoltó berendezés. Minden fülkéhez tartozik egy beépített mosdó, hideg-meleg folyóvízzel, törölközőkkel és borotva konnektorral. Mindegyikben van palackozott ásványvíz, szappan, és némelyikben széf is található.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
25. Magyar–török küzdelmek és együttélés a 15–17. században
VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés
- Hogyan került Erdély Habsburg uralom alá?
- Sohasem vesztett csatát Mátyás legendás hadvezére, Kinizsi Pál
- 10 tény az Oszmán Birodalomról
- Dárdára tűzve hordozták körbe a törökök az első csatában elesett magyar király fejét
- Erdély és Lengyelország számára egyaránt virágkort jelentett Báthory István uralkodása
- A fegyelem hiánya miatt mondott csődöt Nikápolynál a lovagi harcmodor
- Az öngyilkosságot fontolgatta II. Mehmed szultán a nándorfehérvári vereség után
- Előkerültek a mohácsi csata maradványai
- Aki kávét ivott, elvesztette a fejét IV. Murád szultán uralma idején
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit 19:05
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” 18:05
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről 17:20
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke 16:10
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert 14:20
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20