Amikor fából készült bombázókkal szabadított ki francia ellenállókat a brit légierő
2022. május 16. 18:01 Múlt-kor
Korábban
Leomlanak a falak
A bevetést először február 10-re időzítették, de végül el kellett halasztani a rossz időjárás miatt. Február 18-án azonban kénytelenek voltak felszállni a gépek, mert nem maradt több idő a várakozásra.
Az időjárás így sem kedvezett a pilótáknak, mivel erős szél mellett a tájékozódást megnehezítette az erős hóesés és az alacsony felhőzet.
Ennek eredménye volt, hogy a 21. és a 464. századból összesen három gép visszafordult. A kísérő vadászokból három pedig szintén a rossz időjárás miatt fordult vissza, mert nem találták meg a bevetésre indult gépeket.
Bombák hullanak az amiens-i börtönre
A gépek 15 méteres magasságban repültek át a La Manche csatornán, majd a partot elérve felemelkedtek 1500 méterre, és így közelítették meg Amienst. Észak felől érkezve támadták meg a börtön 12:01-kor.
A 487. század kezdte a bombázást az épület keleti és északi falát célozva, miközben társaik az amiens-i pályaudvar felé repülve terelték el a németek figyelmét. A 464-esek folytatták a támadást, előbb az étkezőt rombolva le, majd a főépületre dobtak bombákat.
Pickard, miután látta, hogy sikeresen végrehajtották a támadást, és a börtönből elkezdődött a menekülés, visszaküldte a 21. század gépeit. A 464. század azonban súlyos harcokba bonyolódott a légvédelemmel, és az időközben a helyszínre érő német vadászgépekkel. Ian McRichie, a 464. század parancsnoka találatot kapott.
A navigátora meghalt, míg a pilótának fél kézzel kellett kényszerleszállást végrehajtania. Pickard a társa segítségére sietett, és lelőtt egy német vadászgépet, de egy másik német gép eltalálta a Mosquito függőleges vezérsíkját.
Pickard Sant-Gratien közelében csapódott a földbe, és a lezuhant gép azonnal lángra lobbant. A helyi lakosok megpróbáltak segíteni, de a súlyos tűz miatt csak a pilóta és a társa holttestét tudták kihúzni a roncsok közül.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. Mezőgazdasági és ipari termelés, kereskedelem a középkorban és a kora újkorban
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- Valóban összeomlott a holland gazdaság a 17. századi tulipánmánia után?
- Mekkora volt a 17. századi holland tulipánmánia okozta pénzügyi összeomlás?
- A légszennyezés már a középkorban is fenyegette az emberek egészségét
- A római maradványoktól a sártengerekig – milyen volt a középkor útjain közlekedni?
- Az EU középkori elődje: a Hanza-szövetség
- Többet dolgozunk, mint a középkori jobbágyok
- Az amerikai őslakosok tömeges pusztulása is hozzájárult a kora újkori „kis jégkorszakhoz”
- Létezett-e a középkorban „turkáló”?
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Hiába szereztek fegyvereket, mégsem tudtak megszökni a rabok az Alcatrazból tegnap
- Több ezer harckocsit és repülőgépet vetettek be a szovjetek Berlin elfoglalásához tegnap
- Dél-Amerikába kalauzolja a látogatókat fotókiállításain a Néprajzi Múzeum tegnap
- A festészet mellett a háború művészete is foglalkoztatta Leonardo da Vincit tegnap
- Óriási reklámkampány készítette elő a millenniumi ünnepségeket tegnap
- Bemutatásakor megosztotta a közönséget a ma remekműnek tartott Figaro házassága 2024.05.01.
- Katonái tisztelték és szerették a szigorú, de megfontolt Wellingtont 2024.05.01.
- Ártatlannak vélte XIV. Lajos az őt megmérgezni kívánó szeretőjét 2024.05.01.