Kis magyar légitársaság-történet
2012. február 3. 13:34
Korábban
MALERT (1922–1946)
Az első alkalmi és sétarepülések után a Magyar Légiforgalmi Rt. is Bécs elérését tűzte ki ötszemélyes Fokker III-as gépei céljául, posta- és személyszállítási desztinációit fokozatosan bővítve belföldi és külföldi célállomásokkal. Hiába oldották fel azonban a repülési tilalmat, a cégnek nem sikerült megállapodásokat kötnie a szomszédos országok légügyi hatóságaival, így a környező fővárosokba irányuló járatait nem tudta beindítani, s csődközelbe került. Ebben vaskos része volt a csalásainak következményei elől időközben Párizsba szökött Szegő Rezső főrészvényesnek is.
A pénzügyi válságból 1928-ban újjászervezett társaság – a részvényeket a repülőgépgyártással is foglalkozó báró csepeli Weiss Manfréd vásárolta fel – három új Fokker behozatalával lecserélte elavult flottáját, amelyhez 1937-ben hét új Junkerst, a következő évben pedig olasz gyártmányú Savoia-Marchetti gépeket is vásárolt. A társaság a harmincas években egyre több belföldi és nemzetközi járatot nyitott, működésének gépparkja második világháború okozta pusztítása vetett véget.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kölcsönös bizalmatlanság jellemezte az antikomitern paktum aláíróit tegnap
- „Dzsingisz nem volt megátalkodott fickó, csak rossz volt a sajtója” tegnap
- 10 érdekes tény a csók kultúrális történetéről tegnap
- Nem volt esélye, hogy bármire is vigye, végül kétszer lett az USA elnöke tegnap
- Koholt vádak alapján hurcoltak kényszermunkára több százezer embert tegnap
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum tegnap
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában tegnap
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén tegnap