10 tény a Boeing B-17 repülő erődökről
2018. július 18. 09:35 Múlt-kor
Korábban
1. A Boeing B-17 Flying Fortress (repülő erőd) a világ harmadik legnagyobb mennyiségben gyártott bombázója volt, amely hírnevét a náci Németország ellen folytatott stratégiai bombázások folyamán alapozta meg.
2. A Boeing B-17-eseken rendszerint 10 ember teljesített szolgálatot. Egy-egy gép személyzetének 25 bevetést kellett teljesítenie, ahhoz, hogy elérjék a hőn áhított leszerelésüket. A bevetések száma 1944 elejére felemelkedett 30-ra.
3. A B-17-esek legénységének, bár gépükre átlagban 10 géppuskát is felszereltek, kevés esélye volt a túlélésre. A bombázókat ugyanis átlagosan 8-12 bevetés után vagy lelőtték, vagy súlyosan megrongálták az ellenséges lövedékek.
4. Az első B-17-es bombázó, amely teljesítette a 25. bevetését a hangzatos „Hell’s Angels” (Pokol Angyalai) névre hallgatott. Miután 1943 májusában felszállt a 25. missziójára, a gép még újabb 23 küldetést teljesített és 1944-ben tért vissza az USA-ba. A bombázó mindkét legénysége ép bőrrel megúszta a nem mindennapi kalandokat.
5. A B-17-esek gyakran 8800 méter magasan repültek. Mivel fűtés nem volt a gépeken a személyzetnek akár a mínusz 60 fokos hideget is ki kellett bírnia.
6. A hideg ellen egy speciális elektromos fűtésű öltözetet használt a B-17-es legénysége.
7. A vadászgépek golyói és a gyilkos légvédelmi tűz ellen a személyzet golyóálló mellény és acélsisak használatával védekezett.
8. A B-17-es személyzete nem hordott ejtőernyőt a bevetés alatt, mert a felszerelés túl nagy volt és nagymértékben akadályozta viselőjét a szabad mozgásban. Vészhelyzet esetén az ejtőernyő egyébként egy speciális hámnak köszönhetően viszonylag, gyorsan felcsatolható volt
9. Bár a német légierő szakértői szerint átlagban 20 találat kellett egy B-17-es lelövéséhez, a valóságban ezek a bombázók rendkívül masszívnak bizonyultak. Annak ellenére, hogy gyakorta szinte szitává lyuggatták őket, a levegőben maradtak.
10. Az amerikai bombázók a második világháborúban összesen 1,5 millió tonna bombát dobtak le Németországra. Ebből az irdatlan mennyiségből 640 ezer tonnát a B-17-es bombázók szórtak német földre.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
3. Az ipari forradalom
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- Ausztál kőművesekre, sztrájkok áldozataira és Szent Józsefre emlékezünk május 1-jén
- A bálnavadászat brutális gyakorlata olajozta be az ipari forradalom fogaskerekeit
- Az ipari forradalom szennyezésének legkorábbi nyomait mutatták ki a Himalája gleccserében
- A niagarai vízerőműhöz is szállított alkatrészeket a Škoda Művek
- Száz évre romba dőlt a kínai gazdaság, miután a britek megszerezték a tea titkát
- Egy chicagói sztrájk halálos áldozatainak emléknapja volt eredetileg május 1.
- Gőzerővel indította el az ipari forradalmat James Watt találmánya
- Meglepő vége lett a ló és a gőzmozdony versenyének 1830-ban
- Mi volt az angol ludditák igazi célja a géprombolással?
- Nem számíthattak külföldi segítségre, mégis kirobbantották a felkelést a magyar főurak 15:05
- Szinte teljesen ködbe burkolózik Szilágyi Erzsébet élete 14:20
- Munkácsy ritkán látható festményei is kiállításra kerülnek a szegedi Móra Ferenc Múzeumban 13:20
- Mesés mítoszok és kivételes teljesítmények – megjelent a Múlt-kor tavaszi extra különszáma 09:51
- Mindössze egy magyar munka érkezett a Margit híd építésének pályázatára 09:50
- Nem bízott a Habsburg-udvar kegyelmében Rákóczi 08:20
- Tengerbiológusként teljesedett ki a háború után Hirohito császár tegnap
- Csak az anyasággal válhattak szabad nőkké a szultán ágyasai tegnap