Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Egy műsorról elkeresztelt város
Ha valaki Új-Mexikó állam autóútjait járja, ne lepődjön meg, ha egy bizonyos település névtábláján a Truth or Consequences (Igazság vagy következmények) feliratot látja. Elsőre talán azt gondolhatnánk, hogy a város nevét a vadnyugat korszakában kaphatta, pedig valójában egy rádióműsor nevét viseli.
1950-ben az NBC egyik népszerű műsorvezetője, Ralph Edwards éppen a Truth or Consequences címet viselő rádióműsorának a tizedik évfordulóját ünnepelte, amikor különös ajánlattal állt elő: Bármelyik településnek ingyenreklámot biztosít, ha cserébe az megváltoztatja nevét a műsor címére. Több se kellett kis fürdőváros, Hot Springs önkormányzatának és azonnal népszavazást írtak ki a település átkereszteléséről. Edwards a jubileumi adását így már innen sugározta és a város neve mind a mai napig őrzi eme különös reklámfogás emlékét.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Tanácstalanul nézték a határőrök a vasfüggönyt megbontó páneurópai pikniket tegnap
- Bár első szent királyunk édesanyja volt, máig számtalan rejtély övezi Sarolt fejedelemasszonyt tegnap
- Apja ellenállását legyőzve talált utat a matematikához a sokoldalú természettudós, Blaise Pascal tegnap
- Apponyi Geraldine és Zogu király különleges esküvője tegnap
- Pénzfeldobás után nyerte el az első repülés jogát az ifjabb Wright fivér tegnap
- Életébe került legnagyobb győzelme a különc Nelson admirálisnak tegnap
- A budai mesevilág, ahol már több mint 70 éve gyermekek őrködnek a vasúti forgalom felett tegnap
- Gondtalan szórakozásunkért felelt 36 éven át a Széchenyi-hegyi tévétorony 2022.08.18.