A három nagy konferencája
2003. november 28. 13:00
Teherán után
December 5-én összeült a két vezérkar. Churchill az angolszász tábornokok és tengernagyok előtt azt fejtegette, hogy a dél-franciaországi partraszálló hadak megerősítése csak az ázsiai hadműveleti tervek elejtésével lehetséges. A vezérkari főnökök leszögezték, hogy az Overlord-terv végrehajtását semmilyen más hadműveleti elgondolás sem veszélyeztetheti. December 7-én Sztálin egy táviratból értesült a második kairói konferencia döntéseiről: visszafogják az ázsiai hadműveleteket, fokozzák a Németország elleni légitámadásokat, felfuttatják a partraszálláshoz szükséges kétéltű járművek gyártását. A szovjet kormányfő ugyanaznap egy másik táviratból arról értesülhetett, hogy Dwight D. Eisenhowert nevezték ki az inváziós erők főparancsnokává.
Fél évvel később, 1944. június 6-án megindult a szövetségesek normandiai partraszállása, majd augusztus 15-én a dél-franciaországi partraszállás.
Támogasd a szerkesztőségét!
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
Az első 500 előfizetőnek.
Legfrissebb
Legolvasottabb
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre 17:05
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra 14:20
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla 09:50
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére 09:05
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött tegnap
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco tegnap
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein tegnap
- 10 meglepő tény a vasút történetéből tegnap