2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
ITT vásárolhatsz termékeinkből

Kalapkészítők törték meg a német Hitler-tabut

2008. április 17. 17:00

Egy német kalapkészítő cég törte meg azt a világháború óta közmegegyezéssel fenntartott állapotot, amelynek során arra törekedtek, hogy semmit se reklámozzanak az diktátorral.

A reklám első alkalommal emelte ki Hitler képét a megszokott és hagyományos német történelmi kontextusból, és helyezte egy egész más közegbe.

A Hut Weber cég a náci vezető mára ikonikussá vált haját és bajuszát helyezte Charlie Chaplinnek a Nagy Diktátorban viselt hasonló haja és bajsza mellé, míg a felirat kihangsúlyozza, hogy a kettő között csupán a kalap a különbség.

A reklám azért is tabudöntögető, mert mostanáig példátlan és elképzelhetetlen volt Hitler bármilyen hasonló, történelmi háttér nélküli bemutatása. A reklám szinte azonnal vitát váltott ki: sokan ugyanis szinte azonnal tetszésüket fejezték, ki, míg mások azonnal tiltakoztak.

A németek eddig komolyan megakadályoztak minden hasonló lépést, két évvel ezelőtt például az olasz kormányzatot is arra kérték, hogy a címkéjén az egykori diktátor szalutáló alakját ábrázoló "Hitler bor" ne kerülhessen forgalomba.

Támogasd a Múlt-kor szerkesztőségét!

Miért támogassam a Múlt-kort?

2024. ősz: 1944 – A szégyen éve
Olvasta már a Múlt-kor
történelmi magazin
legújabb számát?

kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)

Nyomtatott előfizetés vásárlása
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
12 450 ft 9 990 Ft
Digitális előfizetés vásárlása a teljes archívumhoz való hozzáféréssel 25% kedvezménnyel.
Az első 500 előfizetőnek.
20 000 ft 14 990 Ft
Legfrissebb
Legolvasottabb

Játsszon!

Miről híresült el I. Miklós pápa?

Történelmi adattárak

Mi történt a szülinapomon?

Adja meg e-mail címét, és hetente megküldjük Önnek a Múlt-kor legjobb írásait!

Bezár