Az autóversenyektől a fronton kilőtt gépkocsikig: ilyen volt a 20. század eleji magyar „autómánia”
2018. május 30. 17:43
Az automobil-forradalom igen hamar – már 1895-ben – elért Magyarországra is. Eleinte igen lassan haladt az ágazat fejlődése hazánkban: a Magyar Automobil Club csak 1900-ban alakult meg, az első automobil-közlekedési szabályok 1901-ben kerültek bevezetésre, de csak Budapest területére vonatkoztak. Előírták a rendszámot, és a speciális bizottság általi forgalomra alkalmasnak minősítést. A maximális sebesség körülbelül 30 km/h volt. 1906-ra nagyjából 200 autó volt Budapesten, vidéken ekkor még mindig alig akadt. Az első világháború kitörésekor már léteztek automobilok a Császári és Királyi Hadseregnél, számuk azonban igen csekély volt. Alább a Fortepan gyűjteményéből láthatnak képeket a gépkocsik háborúban és békében történt alkalmazásáról Magyarországon és a térségben. Ahogy a képeken is látható, a gépjárműveket többnyire magas rangú személyek szállítására, és nem harci feladatokra használták.
Korábban
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Kizárták a pártból az amerikaiakkal barátkozó szovjet katonákat tegnap
- A törökök mellett a szomszédos hatalmakkal is szembe kellett szállnia Hunyadi Mátyásnak tegnap
- A vasbeton alkalmazásának első meghonosítójára emlékeztek tegnap
- Ősszel nyílik meg a Néprajzi Múzeum új állandó kiállítása tegnap
- Súlyos taktikai vereségnek bizonyult az antant számára a gallipoli csata tegnap
- Megérzései segítették a modern régészet alapjait megteremtő Dörpfeldet tegnap
- A rádióban és a televízió képernyőjén is közönségkedvenc volt Zenthe Ferenc 2024.04.24.
- A köztudattal ellentétben erősítette II. András politikáját az Aranybulla 2024.04.24.