Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Hogyan futtatta fel a Tour de France egy újság népszerűségét?
Ma már a világ legpatinásabb kerékpárversenyének számító Tour de France eredetileg ugyancsak egy reklámakcióként indult. 1903-ban két francia férfi, Geo Lefevre és Henri Desgrange ötlete volt, hogy sportújságukat, a L’Auto című lapot egy nagyszabású állóképesség versennyel népszerűsítsék.
Az első ilyen kerékpárversenyre így egy hat szakaszból álló, több mint 2400 km hosszúságú pályát jelöltek ki a francia vidéken és 20 ezer frank fődíjjal csalogatták az indulókat. Az első bajnok egy Maurice Garin nevű kéményseprő lett, ezzel elindult a verseny immár több mint száz éves története. A reklámértéke is azonnal bizonyosságot nyert: a L’Auto vásárlóinak száma háromszorosára nőtt a verseny hatására.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Hollywood szinte összes díját begyűjtötte Audrey Hepburn 15:05
- Maiszúr tigrise sem tudott ellenállni a brit hódításnak Indiában 12:20
- Különutas politikája miatt romlott meg Tito viszonya Moszkvával 10:35
- Viktória királynő szabadítatta ki a csatornaépítéssel is foglalkozó 1848-as hőst tegnap
- Egy kertész lányát vette el a később női ruhában bújkáló jakobinus vezető tegnap
- Az Eufrátesztől a Magyar Királyságig tartott a kétszer is trónra ültetett II. Mehmed birodalma tegnap
- Börtönbe zárták a Mediciek a politikatudomány megteremtőjét, Machiavellit tegnap
- A maffia információi segítették a szövetségeseket a szicíliai partraszállásnál tegnap