Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
A humbugherceg hableánya
A 19. századi Egyesült Államok legsikeresebb szórakoztatóművésze kétségtelenül a cirkusztulajdonos P. T. Barnum volt. A magát előszeretettel csak „humbugherceg” néven emlegető Barnum híres volt arról, hogy semmilyen átveréstől nem riadt vissza, ha közönségcsalogatásról volt szó. Arra viszont talán még ő se számított, hogy mekkora sikeres lesz egyik legbizarrabb reklámfogásának.
Barnum 1842-ben bejelentette majd úton-útfélen hangoztatta, hogy hamarosan bemutat egy valódi sellőt, amelyet a Csendes-óceánon, Fiji szigete mellett fogtak. A fantasztikus teremtmény a valóságban egy hal alsó fele volt, összevarva egy majom felsőtestével. Hogy hitelessé tegye az attrakciót, egyik munkatársát a londoni – egyébként nem létező – Természettörténei Líceum kutatójaként mutatta be, aki aztán részletes anatómiai előadásokat tartott a hableányról. Így mire a groteszk teremtmény végre megérkezett Barnum new york-i múzeumába, annak látogatottsága megháromszorozódott.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- Életmentő szívgyógyszernek szánták eredetileg a leghíresebb kis kék pirulát 13:24
- Üldözöttek ezreit mentette meg a haláltól id. Antall József 09:50
- Örömben és gyászban is megtalálta a szépséget Bohumil Hrabal 08:20
- Felrázták Amerika lelkiismeretét Catherine Genovese meggyilkolásának tétlen szemlélői tegnap
- A dzsungel és az aknamezők is elzárták a világtól a Khmer Birodalom egykori fővárosát tegnap
- Nem volt hajlandó alkut kötni szabadságért folytatott harcában II. Rákóczi Ferenc tegnap
- Különös állatmúmiákra bukkantak II. Ramszesz templomában tegnap
- Ma van a színházak világnapja tegnap