Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
Hogyan futtatta fel a Tour de France egy újság népszerűségét?
Ma már a világ legpatinásabb kerékpárversenyének számító Tour de France eredetileg ugyancsak egy reklámakcióként indult. 1903-ban két francia férfi, Geo Lefevre és Henri Desgrange ötlete volt, hogy sportújságukat, a L’Auto című lapot egy nagyszabású állóképesség versennyel népszerűsítsék.
Az első ilyen kerékpárversenyre így egy hat szakaszból álló, több mint 2400 km hosszúságú pályát jelöltek ki a francia vidéken és 20 ezer frank fődíjjal csalogatták az indulókat. Az első bajnok egy Maurice Garin nevű kéményseprő lett, ezzel elindult a verseny immár több mint száz éves története. A reklámértéke is azonnal bizonyosságot nyert: a L’Auto vásárlóinak száma háromszorosára nőtt a verseny hatására.
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- A németek is el akarták rabolni „Hollywood királyát”, Clark Gable-t tegnap
- 10 tény a fogászat történetéből tegnap
- „Csörtető stréber senkiháziak, üresfejű fajankók” – Bajcsy-Zsilinszky Endre politikája a harmincas években tegnap
- A császári udvar elütötte örökségétől az utolsó erdélyi fejedelmet, II. Apafi Mihályt tegnap
- Szövetséget kötött Mussolini ellen az olasz maffia és az amerikai flotta tegnap
- Van 30 másodperced a történelemre? tegnap
- Végleg megszüntette a királyi hatalmat Magyarországon a második köztársaság kikiáltása tegnap
- Kőarcával és halált megvető mutatványaival lett a némafilmek sztárja Buster Keaton tegnap