Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
A humbugherceg hableánya
A 19. századi Egyesült Államok legsikeresebb szórakoztatóművésze kétségtelenül a cirkusztulajdonos P. T. Barnum volt. A magát előszeretettel csak „humbugherceg” néven emlegető Barnum híres volt arról, hogy semmilyen átveréstől nem riadt vissza, ha közönségcsalogatásról volt szó. Arra viszont talán még ő se számított, hogy mekkora sikeres lesz egyik legbizarrabb reklámfogásának.
Barnum 1842-ben bejelentette majd úton-útfélen hangoztatta, hogy hamarosan bemutat egy valódi sellőt, amelyet a Csendes-óceánon, Fiji szigete mellett fogtak. A fantasztikus teremtmény a valóságban egy hal alsó fele volt, összevarva egy majom felsőtestével. Hogy hitelessé tegye az attrakciót, egyik munkatársát a londoni – egyébként nem létező – Természettörténei Líceum kutatójaként mutatta be, aki aztán részletes anatómiai előadásokat tartott a hableányról. Így mire a groteszk teremtmény végre megérkezett Barnum new york-i múzeumába, annak látogatottsága megháromszorozódott.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Művészfeleségek munkáiból készít kiállítássorozatot a szentendrei Ferenczy Múzeum 12:20
- Ritka Caravaggio-festményt állítottak ki Rómában 11:20
- Már az első percben gólt rúgott az Aranycsapat az évszázad mérkőzésén 08:20
- Máig nem derült fény a hírhedt géprabló, „D. C. Cooper” kilétére tegnap
- Egyedi humorával nyűgözte le a közönséget Latabár Kálmán tegnap
- Macbeth, a tragikus hős és VI. Jakab, a boszorkányos király tegnap
- A protestánsok sérelmei vezettek az első defenesztrációhoz Prágában tegnap
- Az aszódi Podmaniczky–Széchényi-kastély tegnap