Gyengén teljesítenek az amerikai diákok történelemből
2011. június 28. 11:56 The New York Times
Egy tavaly tavasszal végzett felmérés eredményei szerint az amerikai tanulók jelentős része nincs tisztában kellő mértékben hazája történelmével.
Korábban
Az amerikai diákok kevésbé jártasak a történelemben, mint más tárgyakban – derült ki egy országos felmérés frissen megjelent eredményeiből. A teszt kiértékelői szerint a legtöbb, általános iskola negyedik osztályában lévő tanuló például nem képes meghatározni, hogy miért volt fontos Abraham Lincoln személye. Azonban a probléma az oktatási rendszer felsőbb szintjein is jelen van, az érettségi előtt álló diákok közül csak kevesen tudták, hogy Kína Észak-Korea szövetségese volt a koreai háború folyamán.
A negyedik osztályosok 20 százaléka, a nyolcadikosok 17 százaléka, míg az érettségi előtt állók 12 százaléka középszintű eredményt ért el. Az eredmények ugyan javultak a legutóbbi (2006) felmérés óta, de még így is elmaradnak az elvárásoktól.
A teszteket múlt tavasszal készítették, hétezer negyedik osztályos, tizenkétezer nyolcadikos és tizenháromezer érettségi előtt álló diák bevonásával. A történelem egyike annak a nyolc tárgynak, melyek bekerültek a Nation’s Report Card néven futó felmérési programba. Az egyes területeken való jártasságot egy háromfokozatú skálán mérték: a részleges ismereteket jelölő „alap” minősítés jelölte a részleges eredményeket, a „gyakorlott” minősítés az alapos ismereteket, míg a legmagasabb szintet a „haladó” kategória jelezte.
A 2006-os vizsgálat óta bekövetkezett legfontosabb változás, hogy csökkent a távolság a fehérek és az afroamerikai, a spanyolajkú és az ázsiai származású kisebbség eredményei között. A történelem oktatásának támogatói szerint a gyenge eredmények arra világítanak rá, hogy a szövetségi és az állami szintű döntéshozók elhanyagolják a múlt tanítását. A helyzetet egy 2002-es törvény (No Child Left Behind Act) csak súlyosbította, melynek hatására az iskolák nagyobb hangsúlyt fektettek a matematika és az olvasás oktatására, így csökkentve a többi tárgyra – köztük a történelemre – szánt időt.
Linda K. Salvucci, történészprofesszor és a National Council for History Education vezetője szerint a hiba forrása a tanárképzésben van, mivel a tanárok a sokoldalúság jegyében inkább a társadalomtudományok tanításáról szereznek képesítést, így taníthatnak állami és állampolgári ismereteket, a történelem oktatására azonban már nem készülnek fel.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
fasizmus
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco
- Tétlenül szemlélte Etiópia lerohanását a Nemzetek Szövetsége
- A második világháború végéig kellett várni a cannes-i filmfesztivál debütálására
- Még a Mussolini-szobrokat is kidobálták az ablakon a Duce letartóztatásának hírére
- A világháborúban és merényletekben is majdnem odaveszett Olaszország diktátora
- Magára hagyhatta volna szövetségesét Mussolini?
- Lánya kérését sem vette figyelembe Mussolini veje kivégzése során
- Valójában Karel Čapek testvérétől származik a sci-fi és a technológia legendássá vált szava
- A politikai megosztottságból emelkedett ki Franco tábornok diktatórikus rendszere
- Az aszódi Podmaniczky–Széchényi-kastély 10:35
- Megpecsételte Napóleon sorsát a végzetes oroszországi hadjárat 09:50
- Saját országának nevét is megváltoztatta Mobutu, Zaire elnöke 09:05
- Utolsó pillanatáig nevettetett Harry Einstein, a nagy komédiás tegnap
- A politikai rendőrség még a szabadságharc után is veszélyesnek tartotta Mindszenty Józsefet tegnap
- Előbb filmsztár lett, majd a színpadot is meghódította Törőcsik Mari tegnap
- Átírta a tévétörténelmet Larry Hagman és a Dallas sorozat tegnap
- Nem a folyó megfelelő részén haladt, ez okozta a Princess Alice katasztrófáját tegnap