Ritka képeken a Titanic építése
2015. november 20. 11:16
1909-ben White Star Line hajótársaság megbízásából három grandiózus nagyságú, luxus felszereltségű óceánjáró építése kezdődött meg az Egyesült Királyságban: a Gigantic (a Titanic katasztrófája után átnevezték Britannicnak), az Olympic és a Titanic minden korábbi méretet túlszárnyaltak. Az utóbbi két hajó az írországi Belfastban található Harland és Wolff hajógyárban született meg. Az Olympic már három hónapja épült (1908. december 16-a óta), amikor a Titanic első bordái a helyükre kerültek, ezt követően a két testvérhajót párhuzamosan, körülbelül 15 ezer munkás segítségével építették. A munkavédelem még igencsak gyermekcipőben járt (nem volt védősisak, sem védőkesztyű a gépek kezeléséhez), így a hatalmas mamut két évig tartó építése során 246 sérüléses esetet regisztráltak, közülük 28 az „igen súlyos” jelzőt kapta, amely általában valamely végtag bezúzását vagy levágását jelentette, nyolc munkás pedig az életét veszítette. A luxusjármű impozáns méretekkel bírt: az 52 ezer tonnás monstrum 270 méter hosszú, 28 méter széles és olyan magas volt, mint egy 18 emeletes ház, vagyis több mint 53 méter. Míg az Olympic 1911-es útja hatalmas médiafigyelmet kapott, testvérhajója, a Titanic csak tragédiája révén kerülhetett az újságok címoldalaira.
Korábban
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
nyár
Múlt-kor magazin 2022
- Lacikonyhák és társaik
- A gumigyártás és árnyoldalai
- A spanyol polgárháború külföldi önkéntesei
- A szabin nők közbelépése
- Hét híres fal
- Fugger Mária, a Pálffy család nagyasszonya
- Lajos Ágost és Marie Antoinette egybekelése
- A zalaújvári Festetics-kastély
- Horthy István és Edelsheim Gyulai Ilona esküvője
- Kizárták a pártból az amerikaiakkal barátkozó szovjet katonákat tegnap
- A törökök mellett a szomszédos hatalmakkal is szembe kellett szállnia Hunyadi Mátyásnak tegnap
- A vasbeton alkalmazásának első meghonosítójára emlékeztek tegnap
- Ősszel nyílik meg a Néprajzi Múzeum új állandó kiállítása tegnap
- Súlyos taktikai vereségnek bizonyult az antant számára a gallipoli csata tegnap
- Megérzései segítették a modern régészet alapjait megteremtő Dörpfeldet tegnap
- A rádióban és a televízió képernyőjén is közönségkedvenc volt Zenthe Ferenc 2024.04.24.
- A köztudattal ellentétben erősítette II. András politikáját az Aranybulla 2024.04.24.