Kezdetben sokan kételkedtek a Margit híd értelmében
2021. április 30. 20:50 Múlt-kor
Korábban
Taroltak a franciák
A híd megépítésére pályázatot írtak ki, amelyre 43 pályamunka érkezett, amelyek közül 23-at találtak elfogadhatónak az ítészek. A pályázók között a németek és franciák voltak a legtöbben; a megadott határidőre mindössze egy magyar pályázat érkezett be.
A pályázatot Ernest Goüin francia mérnök-vállalkozó nyerte meg. Goüin tervein azonban módosítani kellett, mivel a francia öt nyílású hidat tervezett.
Goüin ugyanis a Margit-szigetet kétoldalt határoló Duna-ágak szélességét a korábbi Duna-szabályozás tervei alapján 100 (pesti) és 150 öl (budai) szélességűnek vette.
A folyószabályozás miatt azonban az ágak egyforma, 125-125 öl szélességűek lettek. A terveket ezért muszáj volt megváltoztatni, a Margit-hidat ezért nem öt, hanem hatnyílású hídként készítette el a francia kivitelező cég, a Société de Construction de Batignolles.
A hídépítő vállalat a pillérek homlokzatait díszítő szobrok elkészítésére Adolphe Thabard párizsi szobrászművészt kérte fel, így a korabeli Margit híd külleméről és díszítéséről csak úgy sugárzott a historizáló francia stílus és a könnyed elegancia.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Tutanhamon sírjának felfedezésével mindenkit lenyűgözött Howard Carter 15:05
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását 09:06
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély 09:05
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap