Hét extrém reklámfogás a történelemből, amely megragadta a világ figyelmét
2017. november 24. 13:58
Korábban
A humbugherceg hableánya
A 19. századi Egyesült Államok legsikeresebb szórakoztatóművésze kétségtelenül a cirkusztulajdonos P. T. Barnum volt. A magát előszeretettel csak „humbugherceg” néven emlegető Barnum híres volt arról, hogy semmilyen átveréstől nem riadt vissza, ha közönségcsalogatásról volt szó. Arra viszont talán még ő se számított, hogy mekkora sikeres lesz egyik legbizarrabb reklámfogásának.
Barnum 1842-ben bejelentette majd úton-útfélen hangoztatta, hogy hamarosan bemutat egy valódi sellőt, amelyet a Csendes-óceánon, Fiji szigete mellett fogtak. A fantasztikus teremtmény a valóságban egy hal alsó fele volt, összevarva egy majom felsőtestével. Hogy hitelessé tegye az attrakciót, egyik munkatársát a londoni – egyébként nem létező – Természettörténei Líceum kutatójaként mutatta be, aki aztán részletes anatómiai előadásokat tartott a hableányról. Így mire a groteszk teremtmény végre megérkezett Barnum new york-i múzeumába, annak látogatottsága megháromszorozódott.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Sokszor napokig viselte ugyanazt a ruhát Hetty Green, a milliárdos üzletasszony 19:05
- Többször vezette ki Franciaországot a válságból Charles de Gaulle 16:05
- Tutanhamon sírjának felfedezésével mindenkit lenyűgözött Howard Carter 15:05
- Olümpiasz sem tudta megakadályozni fia, Nagy Sándor dinasztiájának bukását 09:06
- Inspiráló nőknek is otthont adott a tiszadobi Andrássy-kastély 09:05
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap