Veterán közvetítőkocsit ajándékoz az MTVA a Közlekedési Múzeumnak
2020. január 29. 12:34 MTI
Különleges járművet, egy Ikarus 260.90 típusú közvetítőkocsit ajándékoz a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) a megújuló Közlekedési Múzeum részére.
Korábban
A múzeum az utóbbi években dinamikusan bővíti az Ikarus autóbuszgyár emlékeit őrző gyűjteményét, a most megkapott közvetítőkocsi ezen járművek között is különleges helyet foglalhat majd el - közölte az MTI-vel a Közlekedési Múzeum.
"A megújuló Közlekedési Múzeum az utóbbi években nagy figyelmet fordít a legendás Ikarus autóbuszgyár járműveinek megőrzésére. A nagyközönség által ismert és szeretett típusok mellett időről-időre felbukkannak olyan speciális kialakítású, egyedi buszok, amelyeknek a története is különleges. Ilyen ez a jármű is, amely az 1970-es évek végétől követte és közvetítette a hazai kulturális élet meghatározó eseményeit. A jármű szép példája annak, hogy az Ikarus gyár amellett, hogy tömeggyártásával nemzetközi szinten is sikeres tudott lenni, képes volt egyedi igények alapján, speciális feladatokra szánt járműveket is megalkotni"- idézi a közlemény Vitézy Dávid főigazgatót.
Mint a múzeum emlékeztet, a nagy eszmei értékkel rendelkező jármű korábban a Magyar Rádió, valamint az MTVA 2-es rádiós közvetítő gépjárműveként funkcionált, így az Ikarusok közt is rendkívüli darabnak tekinthető.
A busz üzemképes és esztétikailag is jó állapotban van. Alvázát és felépítményét az Ikarus gyár 1979-ben kifejezetten a Magyar Rádió igényeinek megfelelően alakította ki a 260-as szólóbusz alapján.
A közkedvelt típusból csaknem száz kivitel és számos, eltérő alváltozat készült, évtizedekig meghatározó darabja volt a városi tömegközlekedésnek Magyarországon és számos külföldi nagyvárosban is.
A most múzeumba került közvetítőkocsi műszaki berendezéseit, hangstúdióját és speciális kialakítását a Magyar Rádió hangmérnökei tervezték és a rádió műszaki szakemberei kivitelezték.
Az egyedi járműben egy keverőpult és egy sztereó stúdiómagnó is helyet kapott; a helyszíni hangrögzítés képessége miatt gyakran a Magyar Televízió élő adásainak hangját is biztosította.
A közvetítőkocsi gyakran megfordult például a Budapesti Tavaszi Fesztiválon és számos kulturális rendezvényről tudósított a fővárosból és vidéki helyszínekről is - idézte fel a Közlekedési Múzeum közleménye.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. A középkori város és a céhes ipar
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- A felnőttek több mint tizede szenvedhetett rákos megbetegedésben a középkori Angliában
- Valóban annyira mocskosak voltak a középkori emberek?
- Miért hordtak röhejesen hosszú orrú cipőket a középkorban?
- A légszennyezés már a középkorban is fenyegette az emberek egészségét
- A római maradványoktól a sártengerekig – milyen volt a középkor útjain közlekedni?
- Valóban nem ittak vizet a középkorban?
- Az EU középkori elődje: a Hanza-szövetség
- Többet dolgozunk, mint a középkori jobbágyok
- Hogyan lett a középkor a sajtkészítés virágkora?
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco 2024.11.20.
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein 2024.11.20.