Alvilági segítséget is kaptak az amerikaiak a Mussolini elleni harcban
2024. november 10. 16:05 Múlt-kor
Korábban
Fordulópont
Dönitz tengeralattjáró-háborúja igen komoly veszteségeket okozott a szövetségeseknek, akik egy nagy és látványos veszteséget is kénytelenek voltak elszenvedni: 1942. február 9-én New York kikötőjében kigyulladt és megsemmisült a Normandie nevű óceánjáró.
A korábban francia tulajdonban lévő, ám Franciaország eleste után az Egyesült Államok által lefoglalt hajót csapatszállításra használták. Az esetről utóbb a hivatalos vizsgálat kiderítette, hogy baleset volt, mégis a kortársakban azonnal felmerült a fel nem fedezett német szabotőrök közreműködése.
Hajnalban útnak induló szövetséges konvoj kísérőhajókkal és a légitámadások ellen védő, dróttal rögzített ballonokkal
Még 1942 júniusában is előfordult, hogy egy német tengeralattjáró, az U-584 embereket rakott partra Floridában, előtte pedig éppen Long Island közelében szállt partra négy német szabotőr. A veszély tehát korántsem volt elhanyagolható.
A hivatalos nyomozás során azonban a megbízott szervek kénytelenek voltak szembesülni azzal, hogy a kikötő világa nem különösebben kész az együttműködésre.
Az egyenruha láttán a törvények rosszabbik oldalán álló rakodómunkások és más kikötői elemek bezárkóztak, és inkább nem mondtak semmit, minthogy bárkit is beáruljanak.
Roscoe MacFall, akit a lehetséges szabotőrök utáni nyomozással bíztak meg, másféle segítség után nézett. A Normandie esete után ugyanis elterjedt az a hír is, hogy az alvilág követett el támadást a hajó ellen, hiszen a maffiának elegendő befolyása volt a kikötőkben ahhoz, hogy egy ilyen merényletet kivitelezzen.
Ám ezt az erőt másra is lehetett használni, MacFall pedig Charles Radcliffe Haffenden korvettkapitányt, a Harmadik Haditengerészeti Körzet tisztjét bízta meg azzal, hogy építse ki a kapcsolatot a megfelelő hivatalos szervek és az alvilág között.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
5. Magyarország gazdasága a 20. században
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- 1946 nyarára olyan értéktelenné vált a pengő, hogy az utcán hajították el a bankjegyeket
- 1956 miatt is késett a Borsodi Vegyi Kombinát elindulása
- Volt, aki féltette a túl sok szabadidőtől a népet a szabad szombatok bevezetésekor
- A rendszerváltoztatás belülről
- A haderő mellett a gazdaság fejlesztését is megcélozta a győri program
- Naponta nőttek tizenötszörösükre az árak a hiperinfláció idején
- Különösen kegyetlen körülmények között dolgoztatták a Hortobágyra kitelepítetteket
- Miért sikerült a lengyeleknek az, ami a magyaroknak nem?
- Nyolc áldozatot követelt a Kádár-korszak sikervállalatának építése
- Félmillió áldozatot követelt a Banglades függetlenségét is elhozó Bola-ciklon 09:50
- Jezsuita mintára hozta létre Pázmány Péter a nagyszombati egyetemet 09:05
- Nem vették fel a főiskolára, húsz évig épületek díszítésén dolgozott Auguste Rodin tegnap
- First Ladyk politikai szerepben tegnap
- Zenével reformálta meg Kronberger Lili a műkorcsolyázást tegnap
- Ördögként és szentként is emlegették a cári család kegyébe férkőző Raszputyint tegnap
- Egyetlen hajót sem süllyesztett el a rettegett német monstrum, a Tirpitz tegnap
- A rabszolgaság megszüntetése miatt lázadtak fel az amerikaiak ellen Haitin tegnap