A maffia információi segítették a szövetségeseket a szicíliai partraszállásnál
2024. május 3. 09:05 Múlt-kor
Korábban
Fordulópont
Dönitz tengeralattjáró-háborúja igen komoly veszteségeket okozott a szövetségeseknek, akik egy nagy és látványos veszteséget is kénytelenek voltak elszenvedni: 1942. február 9-én New York kikötőjében kigyulladt és megsemmisült a Normandie nevű óceánjáró.
A korábban francia tulajdonban lévő, ám Franciaország eleste után az Egyesült Államok által lefoglalt hajót csapatszállításra használták. Az esetről utóbb a hivatalos vizsgálat kiderítette, hogy baleset volt, mégis a kortársakban azonnal felmerült a fel nem fedezett német szabotőrök közreműködése.
Hajnalban útnak induló szövetséges konvoj kísérőhajókkal és a légitámadások ellen védő, dróttal rögzített ballonokkal
Még 1942 júniusában is előfordult, hogy egy német tengeralattjáró, az U-584 embereket rakott partra Floridában, előtte pedig éppen Long Island közelében szállt partra négy német szabotőr. A veszély tehát korántsem volt elhanyagolható.
A hivatalos nyomozás során azonban a megbízott szervek kénytelenek voltak szembesülni azzal, hogy a kikötő világa nem különösebben kész az együttműködésre.
Az egyenruha láttán a törvények rosszabbik oldalán álló rakodómunkások és más kikötői elemek bezárkóztak, és inkább nem mondtak semmit, minthogy bárkit is beáruljanak.
Roscoe MacFall, akit a lehetséges szabotőrök utáni nyomozással bíztak meg, másféle segítség után nézett. A Normandie esete után ugyanis elterjedt az a hír is, hogy az alvilág követett el támadást a hajó ellen, hiszen a maffiának elegendő befolyása volt a kikötőkben ahhoz, hogy egy ilyen merényletet kivitelezzen.
Ám ezt az erőt másra is lehetett használni, MacFall pedig Charles Radcliffe Haffenden korvettkapitányt, a Harmadik Haditengerészeti Körzet tisztjét bízta meg azzal, hogy építse ki a kapcsolatot a megfelelő hivatalos szervek és az alvilág között.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
8. Budapest világvárossá fejlődése
II. Népesség, település, életmód
- Időutazás a millenniumi ünnepségekre: 125 éve utazunk a Ligetbe a föld alatt
- Sokáig csak esernyővel lehetett átmenni a budai Alagúton
- Egykor a Városliget zenepavilonjai nyújtották a főváros legnépszerűbb szórakozását
- A gazdag és szegény gyermekek egyaránt birtokba vették a Városligetet a „boldog békeidőkben”
- Széchényi Ödön víziója által a világ második siklójával büszkélkedhet a főváros
- Az idők során szinte minden sportra biztosított lehetőséget a Városliget
- 800 mázsa lőport adott Ferenc József a budai Alagút építéséhez
- A kiállítások és vásárok hozták el az éjszakai fényt a Városligetbe
- Ostromok és újjáépítések kísérik végig a Vigadó történetét
- II. Erzsébetet is vendégül látta a 130 éves Gundel étterem 15:05
- Féltek a középkori orvosok, hogy meggyűlölik őket, ha a leprát gyógyítják 14:20
- A magyar kutyafajták kutatását segítheti a Magyar Nemzeti Múzeum új gyűjteménye 13:20
- Kiállítás és pódiumbeszélgetés is várja a látogatókat a Kolozsvári Ünnepi Könyvhéten 11:20
- Csokoládé is hullott az égből a blokád alá vont Nyugat-Berlinre 09:50
- Bálványimádás ürügyén ítélte halálra Pizarro az inka uralkodót 09:05
- Több mint száz éve épül Antoni Gaudí fő műve, a Sagrada Familia tegnap
- A modern búvárkodás alapjait is lefektette Jacques-Yves Cousteau tegnap