Miről mesélnek az IBUSZ logói?
2022. november 10. 11:15 Múlt-kor
A logó minden vállalat egyik legfontosabb ismertetőjegye, egy olyan jól felismerhető, egyedi jel, amely azonosítja őt a piaci szereplők között. Ez természetesen nem állandó, hanem az idők szavát és a legújabb arculati trendeket követve időről időre változik, vagy átalakul. Az idén a 120. születésnapját ünneplő IBUSZ is több logót használt hosszú története során, az alábbiakban ezeket mutatjuk be.
Korábban
Az IBUSZ egyik legkorábbi ismert logója egészen az 1930-as évekig volt használatban. A magyar címer fölött elhelyezkedő és szárnyát szélesre táró turulmadár a vállalat számos kiadványán megjelent, bel- és külföldön egyaránt jól ismertté vált.
IBUSZ-logó az 1936-os kiadású Utitervekben
Az 1940-es években aztán új logót kapott az IBUSZ:
A második világháború során, 1940-ben készült változatnak manapság kevés nyomát találni, de felbukkan például az IBUSZ balatoni vonatutazásait bemutató filmhíradós anyagban:
Az eredeti logó sem merült azonban teljesen feledésbe, kissé megváltoztatott és bővített formában ekkor is szerephez jutott:
Alternatív IBUSZ-logó az 1940-es évekből
A második világháború utáni kényszerszünetet követően az IBUSZ vadonatúj logóval tért vissza, amely sokáig szinte minden változtatás nélkül jelent meg plakátokon, újságban, öngyújtón, kulcstartón és kiskanálon egyaránt:
A szárnyas földgömb sokáig volt használatban...
...gyakorlatilag változtatás nélkül
Az 1980-as években az IBUSZ háza táján is fújni kezdtek a változás szelei, a több mint harminc éves múltra visszatekintő logóra is ráfért egy kis vérfrissítés. Erről tanúskodik a némileg átalakított, áramvonalasabb, letisztultabb logó is:
Ezt a logót 1984-ben jegyezte be védjegyként az IBUSZ
1992-ben, az IBUSZ 90 éves fennállásának megünneplésekor a társaság hosszú és gazdag történetét bemutató kiadvány címlapján – már a nosztalgia jegyében – újragondolták az eredeti turulmadaras-címeres logót:
Az újraalkotott régi logó (1992)
A rendszerváltás után nem sokkal további látványos változások következtek be a logó arculatának kialakításában. 1995-től az IBUSZ az alábbi logót használta:
2011-ben újabb modernizálás következett. A napkorong előtt szárnyaló alakban nem nehéz felfedezni a távoli úticélokra eljuttató repülőgépet, de visszaköszön benne az 1900-as évek elejének turulmadara is:
Az IBUSZ alapításának 120. évfordulóját pedig az alábbi logóval ünnepli idén a vállalat:
(x)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
pápaság
- Pápasága ideje alatt csaknem az egész bolygót beutazta II. János Pál
- Csupán 33 napig uralkodott a I. János Pál, a „mosolygós pápa”
- Számos protestáns ország tiltakozott XIII. Gergely pápa naptárreformja ellen
- Róma elfoglalása zárta le az egységes Olaszországért folytatott hosszú küzdelmet
- A macskák vallásos imádata is szerepelt a templomosok ellen felhozott vádak között
- Nagy tekintélyű professzor távozása után kezdett el hanyatlani az első magyar egyetem
- Mintafeleség lehetett a mérgezésekkel megvádolt Lucrezia Borgia
- Élhetőbb várossá alakította Rómát IV. Sixtus, a reneszánsz pápa
- A magyar győzelem hírére zúgnak délben a harangok
- Egyetlen hete maradt, hogy a forradalom hősévé váljon Gérecz Attila tegnap
- Alattvalói joviális öregúrként és zsarnokként egyaránt tekintettek Ferenc Józsefre tegnap
- Elkezdődött a nevezés a Kecskeméti Animációs Fesztiválra tegnap
- Nyugdíjba vonulás után is rendkívül népszerű maradt Both Béla tegnap
- Csaknem húsz évet kellett várni az Erzsébet híd újjáépítésére tegnap
- VIII. Henrik egyházszakadási törekvéseiért kis híján I. Jakab bűnhődött 2024.11.20.
- Vasmarokkal irányította Spanyolországot Francisco Franco 2024.11.20.
- Koncertjeinek bevételét gyakran fordította jótékony célokra Anton Rubinstein 2024.11.20.