A pilótafeleségek nem örültek a légiutas-kísérők megjelenésének
2020. március 26. 18:05 Múlt-kor
Korábban
Veszélyes vécék
A légitársaságok az 1930-as és 1940-es években még nem feltétlenül egymással, sokkal inkább a vasúttal versenyeztek az utasokért.
A vasút biztosította a kényelmet, a biztonságot, és ekkoriban még nagyjából hasonló belföldi menetidőket is. Ez az oka többek között annak, hogy a korabeli utasszállító repülők a vasúti kocsik utastereit utánozták.
Habár a légitársaságok esküdöztek a biztonságukra, a repülés ekkoriban még jóval kockázatosabb vállalkozás volt, mint ma.
Ha napjaink légi forgalmára vetítenénk az 1929-es baleseti arányt a légi közlekedésben, évente 7000 utas veszítené életét csak az Egyesült Államokban.
A korabeli repülőgépek megbízhatatlanságát jól tükrözi, hogy a korai légiutas-kísérők még maguknál hordták az adott repülőútnak megfelelő vasúti menetrendet is arra az esetre, ha a gép valamilyen okból nem tudna felszállni.
Ilyen esetekben szintén az ő dolguk volt a felháborodott utasokat a legközelebbi vasútállomásra kikísérni.
Az 1930-as években a British Airways rendszerében lévő Empire-osztályú repülőgépek már három mosdóval voltak felszerelve, azonban a dolgozók – így a stewardessek is – tudták, jobb, ha az ember inkább nem próbálja meg használni őket.
Gyakori volt ekkoriban az is, hogy az utasoknak oxigénpalackra volt szükségük a légzéshez a nagy magasságokban.
A modern, túlnyomásos kabinokkal az 1930-as években még csupán kísérleteztek a mérnökök, így a korabeli utasszállítókon a hirtelen nagy magasságváltozás akár be is szakíthatta az utasok és a személyzet dobhártyáit. A „légibetegség” esetére előkészített tálak szerencsére minden ülés alá oda voltak készítve.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
1. világháború
- Semmiségnek vélte sebét a meglőtt Habsburg trónörökös, Ferenc Ferdinánd
- Számos alkalommal sebesült meg, de imádta a csatazajt Sir Adrian Carton de Wiart
- Puccsal tért vissza a politikába a független Lengyelországot diktároként vezető Piłsudski
- Csak késve követte amerikai hadüzenet a Lusitania elsüllyesztését
- A központi hatalmak jól választották meg a támadás helyszínét, mikor Gorlice mellett döntöttek
- Súlyos taktikai vereségnek bizonyult az antant számára a gallipoli csata
- Semmiségnek vélte sebét a meglőtt Habsburg trónörökös, Ferenc Ferdinánd 16:05
- Politikai ellenfele volt az amerikaiak ellen harcoló nicaraguai Robin Hood gyilkosa 15:05
- Ingyen sör osztogatása miatt alakult ki tragédia II. Miklós koronázásán 12:20
- Festőként kezdte pályafutását a fényképezés egyik úttörője, Mathew Brady 10:35
- Hatásvadász bestsellereiről lett ismert a 2. világháborút is megjárt Herman Wouk tegnap
- Tiszavirág-életűnek bizonyult Norvégia első függetlensége tegnap
- A magyar történelemben Mária volt az első nő, akinek fejére került a Szent Korona tegnap
- Újabb corvinák érhetőek el az Országos Széchényi Könyvtár online felületén tegnap