Felavatják a metró Deák tér-Örs vezér tere közti szakaszát
2004. szeptember 13. 12:06
A budapesti metró építését 1950-ben kezdték el, de a túlságosan nagy költségek miatt a munka 1953-ben leállt, és csak 1963-ban indult újra meg. Az addigi terveket felülvizsgálták, és ha volt rá lehetőség, korszerűbb eljárásokat alkalmaztak. Az építkezés nehézségekkel járt; 1965-ben emiatt bontották le a Nemzeti Színház Blaha Lujza téri épületét. A kelet-nyugati vonal első, Deák tér-Örs vezér tér közötti, 6,5 km-es szakaszát 1970. április 2.-án avatták fel, Fock Jenő miniszterelnök szalagátvágásával. A szovjet gyártmányú kocsikon a 2 végállomás között 12 perces volt az utazás. (Az építkezés költségei megközelítették a 4 milliárd Ft-ot.)
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
- Szerelmes volt egy gyáros lányába, találmánya receptjét ezért csak potom pénzért adta el Irinyi János 19:05
- Semmiségnek vélte sebét a meglőtt Habsburg trónörökös, Ferenc Ferdinánd 16:05
- Politikai ellenfele volt az amerikaiak ellen harcoló nicaraguai Robin Hood gyilkosa 15:05
- Ingyen sör osztogatása miatt alakult ki tragédia II. Miklós koronázásán 12:20
- Festőként kezdte pályafutását a fényképezés egyik úttörője, Mathew Brady 10:35
- Hatásvadász bestsellereiről lett ismert a 2. világháborút is megjárt Herman Wouk tegnap
- Tiszavirág-életűnek bizonyult Norvégia első függetlensége tegnap
- A magyar történelemben Mária volt az első nő, akinek fejére került a Szent Korona tegnap