Létrejön a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Rt.
2004. szeptember 13. 12:06
A főváros tulajdonában álló Budapest székesfővárosi Közlekedési Rt (BSZKRT) több kisebb közlekedési vállalat megváltásából jött létre. A társaság nevéhez fűződik az egységes főváros villamosvasúti hálózat megteremtése. A margitszigeti lóvasút (1928) és a Villányi úti omnibusz (1929) megszüntetésével eltűnik a lóvontatás a tömegközlekedésből. 1930-ban már 19 rendes és 6 időszakos autóbuszviszonylat volt. Párhuzamos villamos- és autóbuszvonal működtetésére 1932-ig nem kerül sor, addig az autóbuszvonalak csak a villamos vasút hálózatát egészítik ki. 1933-ban megjelenik az első trolibusz, 1936-ban az első fémvázas autóbusz. Az első közúti jelzőlámpát a Nagykörút és Rákóczi út kereszteződésében 1926-ban állították fel. Budapesten 1941. november 9-én lépett életbe a "jobbra hajts".
Támogasd a
szerkesztőségét!

történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 20% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.

- Az eltűnt város nyomában: Riobamba titkai a föld alatt 08:17
- Az istenek zenéje visszhangzik az ókori Szelinoszban tegnap
- A Lavau-i herceg sírja: a kelta főméltóság utolsó nyomai tegnap
- Batthyány Gyula koncepciós pere tegnap
- Európai típusú őskori eszközöket találtak Kínában tegnap
- Kultúrák metszéspontjában – Spanyolország mesés mór öröksége tegnap
- Felvirágoztatta Egyiptomot Hatsepszut, Ámon leánya tegnap
- Eger oroszlánjaitól a „lámpás hölgyig” – hét híres önfeláldozó nő tegnap