A pilótafeleségek nem örültek a légiutas-kísérők megjelenésének
2020. március 26. 18:05 Múlt-kor
Korábban
Veszélyes vécék
A légitársaságok az 1930-as és 1940-es években még nem feltétlenül egymással, sokkal inkább a vasúttal versenyeztek az utasokért.
A vasút biztosította a kényelmet, a biztonságot, és ekkoriban még nagyjából hasonló belföldi menetidőket is. Ez az oka többek között annak, hogy a korabeli utasszállító repülők a vasúti kocsik utastereit utánozták.
Habár a légitársaságok esküdöztek a biztonságukra, a repülés ekkoriban még jóval kockázatosabb vállalkozás volt, mint ma.
Ha napjaink légi forgalmára vetítenénk az 1929-es baleseti arányt a légi közlekedésben, évente 7000 utas veszítené életét csak az Egyesült Államokban.
A korabeli repülőgépek megbízhatatlanságát jól tükrözi, hogy a korai légiutas-kísérők még maguknál hordták az adott repülőútnak megfelelő vasúti menetrendet is arra az esetre, ha a gép valamilyen okból nem tudna felszállni.
Ilyen esetekben szintén az ő dolguk volt a felháborodott utasokat a legközelebbi vasútállomásra kikísérni.
Az 1930-as években a British Airways rendszerében lévő Empire-osztályú repülőgépek már három mosdóval voltak felszerelve, azonban a dolgozók – így a stewardessek is – tudták, jobb, ha az ember inkább nem próbálja meg használni őket.
Gyakori volt ekkoriban az is, hogy az utasoknak oxigénpalackra volt szükségük a légzéshez a nagy magasságokban.
A modern, túlnyomásos kabinokkal az 1930-as években még csupán kísérleteztek a mérnökök, így a korabeli utasszállítókon a hirtelen nagy magasságváltozás akár be is szakíthatta az utasok és a személyzet dobhártyáit. A „légibetegség” esetére előkészített tálak szerencsére minden ülés alá oda voltak készítve.
Támogasd a szerkesztőségét!
történelmi magazin
legújabb számát?
kedvezményes előfizetés 1 évre (5 szám)
bankkártyás fizetés esetén 10% kedvezménnyel.
Az éves előfizetés már tartalmazza az őszi különszámot.
Az első 500 előfizetőnek.
3. Az ipari forradalom
I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra, pénzügyi és gazdasági ismeretek
- Ausztál kőművesekre, sztrájkok áldozataira és Szent Józsefre emlékezünk május 1-jén
- A bálnavadászat brutális gyakorlata olajozta be az ipari forradalom fogaskerekeit
- Az ipari forradalom szennyezésének legkorábbi nyomait mutatták ki a Himalája gleccserében
- A niagarai vízerőműhöz is szállított alkatrészeket a Škoda Művek
- Száz évre romba dőlt a kínai gazdaság, miután a britek megszerezték a tea titkát
- Egy chicagói sztrájk halálos áldozatainak emléknapja volt eredetileg május 1.
- Gőzerővel indította el az ipari forradalmat James Watt találmánya
- Meglepő vége lett a ló és a gőzmozdony versenyének 1830-ban
- Mi volt az angol ludditák igazi célja a géprombolással?
- A lettek döntő többsége a függetlenségre szavazott 1991-ben 19:05
- Hollywood szinte összes díját begyűjtötte Audrey Hepburn 15:05
- Maiszúr tigrise sem tudott ellenállni a brit hódításnak Indiában 12:20
- Különutas politikája miatt romlott meg Tito viszonya Moszkvával 10:35
- Viktória királynő szabadítatta ki a csatornaépítéssel is foglalkozó 1848-as hőst tegnap
- Egy kertész lányát vette el a később női ruhában bújkáló jakobinus vezető tegnap
- Az Eufrátesztől a Magyar Királyságig tartott a kétszer is trónra ültetett II. Mehmed birodalma tegnap
- Börtönbe zárták a Mediciek a politikatudomány megteremtőjét, Machiavellit tegnap